יום שימור חיות הבר העולמי- 4 בדצמבר

העולם מלא במינים יפים ומרתקים של חיות; פילים, קופים, דובים, אריות, איילים, ג'ירפות, נמרים ועוד ועוד, חיות מרהיבות ומרשימות שחיות בסביבה הטבעית שלהן ולרוב אנחנו רואים אותן בסרטי טבע או בספארי. האמת העצובה היא שרבות מהחיות האלה בסכנת הכחדה. רבים מבעלי החיים האהובים ביותר נטבחים מדי יום על ידי ציידים שפועלים באופן בלתי חוקי, שאינם בוחלים בשום דבר כדי לקבל את מה שהם רוצים. ומה שהם רוצים זה חלקי בעלי חיים ששווים הרבה כסף לצורך מכירה בשביל שייצרו מהם מוצרים שאף אדם שפוי לא באמת מבין למה צריך אותם. יש הרבה תחליפים סינטטיים לדברים כמו שנהב ופרווה שאינם דורשים טבח אכזרי של בעלי חיים כדי להשיג אותם, שלא לדבר על זה שהתחליפים הסינטטיים הם באיכות גבוהה יותר. באמת שאין בעולם מרק טעים יותר ממרק סנפיר כריש עד כדי כך שצריך להשחית כרישים חיים ואז לזרוק אותם בחזרה לים למות? אין שום הצדקה לכמות בעלי החיים שמתים בכל שנה. ובכל זאת זה קורה. בשנת 2011 בלבד, הוחרמו מציידי פילים למשל מעל 23 טונות של שנהב, שזה אומר לפחות 2,500 פילים מתים. דו"ח של האו"ם משנת 2010 מצביע על כך שהגורילות עלולות להיעלם לגמרי מחלקים גדולים של אגן קונגו באמצע שנות 2020.

וזה לא רק בעלי החיים שסובלים. פקחים של פארקים נהרגים על בסיס קבוע על ידי ציידים בלתי חוקיים שהם מנסים לעצור, והכלכלות המקומיות של ערים וכפרים שלמים יסבלו מנזק נורא ברגע שחיות הבר יפסיקו לחיות שם ויהפכו אותם ללא רלוונטיים כאתרי תיירות חיות בר. 
האם ידעתם שמספרם של דובי הקוטב הולך ויורד משנה לשנה? שדובי הפנדה בסכנת הכחדה? שיש סיכוי שיום אחד לא יהיו יותר פינגווינים? ועוד ועוד....


ההיסטוריה של יום שימור חיות הבר העולמי
הקריאה לפעולה הגיעה ממזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בשנת 2012. היא קבעה את ה- 4 בדצמבר כיום שימור חיות הבר, במהלך אירוע "הסחר בטבע והשימור: קריאה לפעולה", שהתקיים ב-8 בנובמבר 2012. מזכירת המדינה קלינטון התוותה את האסטרטגיה של הבית הלבן לטיפול בבעיה הגלובלית של סחר בחיות פרא. מאמצים אלה מוערכים בעלות של 7-10 מילארד דולרים בשנה. "מה שנעלם לא יכול להיות משוחזר בטבע. ברגע שחיות נכחדות, הן לא יחזרו. מי שמרוויח מזה שלא כחוק לא רק מערער את הגבולות שלנו והכלכלה שלנו, אלא גם גונב ממש מהדורות הבאים" היא אמרה.
כיצד לציין את יום שימור חיות הבר עולמי
להעלות את המודעות ולתרום לשימור והגנה על מינים בסכנת הכחדה כמו פילים, קרנפים ונמרים באתר האינטרנט של יום שימור חיות הבר העולמי. האירוע הגלובלי הזה מספק לכולנו את ההזדמנות ללמוד יותר על שימור חיות הבר ולהיות חלק מהפתרון לפשע נגד חיות הבר. הפיצו את המסר על חשיבות ההגנה על המינים שנמצאים בסכנת הכחדה על כדור הארץ ועל ההשפעה ההרסנית של ציד בלתי חוקי על הסביבה שלנו. לימדו כיצד להפוך לצרכנים אחראיים כדי לעצור את הסחר הבלתי חוקי של חיות בר.

קישור לאתר של WWF- World Wildlife Fund בו תוכלו לקרוא על החיות שנמצאות בסכנה ועל מה שאפשר וצריך לעשות כדי לעצור את זה.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות