יום תכניות האירוח בטלויזיה- 23 באוקטובר

תוכניות האירוח בטלויזיה (באנגלית: Talk Show) הן תוכניות שבהן מתארחים אנשים מפורסמים לדון ולהתראיין בנושאים שונים.
בחו"ל יש מארחים בתוכניות טוק שואו מפורסמים שמהווים מודל לחיקוי למארחים בארץ כמו: ג'יי לנו, ג'וני קרסון, אופרה ווינפרי, אלן דג'נרס, קונן או'בראיין, ג'ימי קימל ועוד.

תוכניות האירוח בטלויזיה התחילו כבר מימיה הראשונות של הטלויזיה. תוכנית הטוק שואו הראשונה הוגשה על ידי ג'ו פרנקלין, איש רדיו וטלוויזיה אמריקאית, בשנת 1951.  


<

בישראל התחלנו עם  שעה טובה, תכנית האירוח של הערוץ הראשון, ששודרה בליל שבת בשנים 1979-1984 בהנחייתו של מני פאר ואחר כך המשכנו עם סיבה למסיבה עם מנחים כמו רבקה מיכאלי, גידי גוב, ספי ריבלין ועוד והמשכנו עם תוכניות כמו המעגל עם דן שילון ותכנית האירוח של יאיר לפיד שנקראה, ממממ.... "יאיר לפיד".



לתכניות האירוח יש סגנונות שונים ומגוונים. יש תוכניות אירוח עם הומור, כמו מצב האומה בהנחייתו של ליאור שליין, או מועדון לילה של ארז טל, כשבפאנל המארחים הקבוע יושבים קומיקאים מהשורה הראשונה בישראל כמו: גורי אלפי, אורנה בנאי, ישראל קטורזה, אורי חזקיה ועוד (מתנצלים בפני אלה שהשמטנו).

אי אפשר בלי להזכיר את דודו טופז ז"ל שהנחה בשעתו תוכניות אירוח כמו "סופשבוע", "רשות הבידור" ו"ראשון בבידור", תוכניות שבהן מעבר לאירוח וראיונות רגילים הוא גם פתר בעיות לאנשים.

התאריך של יום תוכניות האירוח נקבע ביום הולדתו של ג'וני קרסון (נולד ב-23 באוקטובר 1925 ונפטר ב- 23 בינואר 2005), אחד מגדולי המארחים בטלויזיה של ארה"ב שהחל את הקריירה שלו בשנת 1962 בתכנית טונייט שואו ופרש לפנסיה אחרי 42 שנים. קרסון היה פורץ דרך בתחום תוכניות האירוח בטלויזיה. הוא ריתק אליו מיליוני צופים ברחבי ארה"ב והביא למסך את הראיונות הגדולים ביותר.

איך לחגוג את יום תוכניות האירוח?
אפשר להתפנק מול הטלוויזיה עם חטיף או שאפשר לקחת יוזמה ולשחק בתכנית אירוח משלכם, כמו שעשה קוזמו קרמר בסדרה סיינפלד כשמצא בזבל תפאורה ישנה מתוכנית האירוח של מרב גריפין וצילם תכנית אירוח משלו בפרק: "מרב גריפין מארח", עונה 9, פרק 162.


בתמונה: קרמר מארח את איליין וג'רי, סיינפלד, פרק 162


ה-23 באוקטובר הוא גם יום ה-iPod וגם יום המול

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)