יום סטיב ג'ובס- 16 באוקטובר

באוקטובר 2011 קבע מושל קליפורניה ג'רי בראון, כי ה-16 לחודש, היום בו ערכה אוניברסיטת סטנפורד אזכרה לסטיב ג'ובס, יהיה יום זיכרון עבורו בכל שנה.
כל כך עצוב היה להיפרד מאדם ענק כמו סטיב ג'ובס, מייסד חברת אפל, שהביא לעולמנו חידושים כל כך דרמטיים: iPhone, iPod, iPad מקינטוש, מקבוק ועוד. הייתם מצליחים לדמיין איך החיים שלנו היו נראים בלי כל זה?


ג'ובס ז"ל מת בגיל 56 לאחר מאבק ממושך במחלת סרטן הלבלב. את החיים הפרטיים שלו הוא שמר בקנאות לעצמו, אבל יש כמה פרטים שדלפו לאינטרנט, שלא הרבה יודעים אותם: 

1. הוא היה מאומץ: ג'ובס נולד ב- 24 בפברואר 1955 בסן פרנסיסקו. ההורים הביולוגיים שלו היו ג'ואן קרול שייבל ועבדולפתח ג'נדלי, מהגר מסוריה. שניהם היו בני 23 ולא נשואים ורצו להמשיך את לימודיהם באוניברסיטה. הם מסרו את סטיב לאימוץ לפול וקלרה גו'בס, זוג שלא הצליח להביא ילדים לעולם שגידל אותו לתפארת. פול ג'ובס היה מכונאי שנשר מבית הספר וקלרה ג'ובס היתה מנהלת חשבונות.

2. הוא היה נחוש ועקשן כבר מגיל צעיר: ג'ובס היה ילד מאד שובב (הוא זוכר מילדותו איך שם פצצות ושחרר נחשים בכיתה ג'). רק באמצע חטיבת הביניים הוא נרגע קצת. כשהיה בן 11 הוא סירב להמשיך ללכת לבית הספר שלו, The Mountain View, בטענה שהמקום הזה פרוע מדי לטעמו. להוריו לא היתה ברירה והם עברו דירה והעבירו אותו בית ספר.

3. יש לו אחות ביולוגית אותה הוא איתר בבגרותו: עשרה חודשים אחרי שמסרו את בנם לאימוץ, ג'ואן ועבדולפתח התחתנו. נולדה להם בת בשם מונה ואחרי 5 שנים הם התגרשו. אמו הביולוגית של ג'ובס נישאה בשנית וגידלה את הבת עם הבעל החדש שלה. אותה אחות היא מונה סימפסון, סופרת שכתבה רב מכר שנקרא Anywhere but here (היא הקדישה אותו לאחיה סטיב). מונה וסטיב לא נפגשו עד שסטיב היה בן 27, אבל לאחר שנפגשו הם הפכו להיות חברים מאד טובים.



4. יש לו בת שבהתחלה הוא לא הכיר בה: בשנת 1978, כשאפל הוציאה את המחשב הראשון שלה- ליסה, נולדה תינוקת לחברה שממנה הוא נפרד, כריס-אן ברנן. גם התינוקת נקראה בשם ליסה. ג'ובס התעקש שהשם ליסה ניתן למחשב בגלל שהוא היה  "Local Integrated Software Architecture" והכחיש את היותו אביה של התינוקת ליסה. כשהקריירה של ג'ובס המריאה, כריס-אן ובתה התינוקת חיו מהיד לפה. לבסוף הוא הודה באבהותו ולקח את ליסה לגור איתו כשהיתה בשנות העשרה שלה. הוא שלח אותה לאוניברסיטת הארוורד שם היא סיימה את לימודיה בשנת 2000. ליסה ברנן-ג'ובס היא היום כתבת מצליחה במגזין ווג ו-O, המגזין של אופרה ווינפרי.

5. אשתו של סטיב, לוריין פאוול ג'ובס היא משהו מיוחד: ג'ובס פגש את אשתו באוניברסיטת סטנפורד, שם הוא הרצה בפני כיתה. הם נישאו בטקס זן בודהיסטי בפארק הלאומי יוסמיטי בשנת 1991 ונולדו להם שלושה ילדים: בן ושתי בנות. כמו סטיב, גם לוריין היא צמחונית. לוריין היא בוגרת אוניברסיטת פנסילבניה עם תואר שני במנהל עסקים שלל אוניברסיטת סטנפורד. היא יושבת בדיירקטורים רבים, של אמנויות, זכויות נשים וארגוני חינוך.
סטיב ג'ובס  05/10/2011- 24/02/1955

ה-16 באוקטובר הוא גם יום הבוס וגם יום המזון העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות