יום המלחמה בדחיינות- 6 בספטמבר

לא משנה מה אתם עושים בחיים, אם אתם תלמידים, סטודנטים או עובדים, דחיינות היא תכונה שמפריעה מאד לנהל חיים תקינים, גם לכם וגם לסובבים אתכם.
דחיינות היא הנטייה לדחות משימות למועד מאוחר יותר וברוב הפעמים, המשימות שנדחות הן המשימות שאנחנו לא נהנים לעשות.

ה-6 בספטמבר נקבע כיום המלחמה בדחיינות, היום שבו עושים הכל בלי לדחות ומסיימים כל מה שאפשר ב-To do list.

אם אתם סובלים מדחיינות, קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם לנצח את תכונת הדחיינות ולהתחיל לעשות דברים בזמן:

1. התחילו עם הדברים שאתם אוהבים
אחת הדרכים להתמודד עם הדחיינות היא להתחיל במשימה שאתם אוהבים והכי טובים בה. נכון שאומרים לשמור את הטוב לסוף, אבל אני לא מסכימה עם זה. מהניסיון שלי, אני מצליחה לעשות הרבה יותר דברים כשאני בונה את הביטחון העצמי שלי לאט לאט, ומתחילה עם משימה שהולך לי בה טוב יותר ואחר כך מתקדמת לקשות יותר.

2. תהיו מאורגנים
דרך נוספת להמנע מסחבת היא להשקיע בתכנון. השתמשו ביומן, או בלוח שנה וכיתבו בכל יום מה עליכם לעשות. על כל מה שעשיתם תסמנו וי. קנו לכם יומן קטן ודקורטיבי וקחו אותו איתכם לכל מקום. כך אתם לא תשכחו שום דבר. תאמינו לי שזה עוזר!

3. זיכרו את המטרות שלכם
רישמו את המטרות שלכם על דף ושימרו את הדף בבמקום שתראו אותו כל הזמן. אם אתם רוצים להימנע מסחבת, אחת הדרכים היא לזכור לאן אתם רוצים להגיע ולראות את קו הסיום מול העיניים. זה ידרבן אתכם מצויין להגיע למטרה.

4. התרחקו מרשתות חברתיות
כשאתם עוסקים במשימות שלכם, אל תהיו מחוברים לפייסבוק או לטוויטר או לרשתות חברתיות אחרות. הרשתות החברתיות גורמות להסחת דעת מהמשימה ולדחיינות. עוד משהו, ביום שבו אתם רוצים לעשות את המשימות המוטלות עליכם, אל תעלו תמונה או סרטון לפייסבוק, אל תצייצו בטוויטר ואל תכתבו הודעות בשום פורום. בקיצור, אל תפרסמו שום דבר, אחרת תימשכו כל הזמן לכיוון הרשת החברתית כדי לראות את התגובות למה שפרסמתם.


5. כבו את הטלפון שלכם
גם את הטלפון הסלולרי שלכם כדאי לכם לכבות, כי כל שיחה תסיח את דעתכם מהמשימה או תגרום לכם להפסיק אותה או לבטל אותה בגלל שחבר קרא לכם או התקשר לנהל איתכם שיחה מלב אל לב שעלולה לארוך שעות.

6. אל תציפו את עצמכם
אל תעמיסו על עצמכם יותר מדי משימות בבת אחת. אל תנסו להיות סופרמן או וונדר וומן. היו ריאליים עם הדרישות שלכם מעצמכם ואל תדרשו מעצמכם לסיים משהו תוך זמן קצר מדי, כי זה עלול להלחיץ אתכם ולגרום לתוצאה הפוכה- לשתק אתכם ולגרום לכם לברוח למקומות אחרים.

7. עזבו את החדר שלכם
יכול להיות שיש לכם אחלה חדר, אבל החדר שלכם יכול להיות גם הסיבה לכך שנתקעתם בפרק 1 בספר הלימוד כבר יותר מחצי שעה. עיזבו את החדר ולכו לספריה, לבית קפה שקט או לפינת ישיבה בקמפוס בו אתם לומדים. ביחרו במקום שקט שבו תוכלו להתרכז במטלה שלכם.

8. קיבעו פגישה
דרך נהדרת למנוע סחבת היא לקבוע פגישה עם הפרופסור באוניברסיטה או הבוס העבודה. כשאתם קובעים פגישה אתם חייבים להיות מוכנים אליה וברגע שיש לכם דד ליין, זה יגרום לכם לעשות את העבודה בלי להתחמק. 

9. תדאגו לצרכים הבסיסיים שלכם
קצת לפני שאתם מתיישבים, איכלו ארוחה קלה, שתו משהו ולכו לשירותים. זאת כדי לא להצטרך לעזוב את העבודה באמצע כדי ללכת לאכול או לשתות. חוץ מזה, תדאגו שהגוף שלכם ירגיש טוב ורגוע, כך תוכלו להתמקד ולהגיע לתוצאות טובות בעבודה שלכם.

10. תנו לעצמכם הפסקות
קשה מאד לשבת הרבה זמן במקום אחד, לכן קחו לעצמכם הפסקות יזומות מדי פעם כדי לקום מהכיסא, לשבת בשמש, לצאת למרפסת ולנשום אויר. אל תלכו בהפסקות האלה לטלויזיה כדי לא להישאב לעוד גורם מסיח. לכו לנשום אויר כמה דקות ואז תחזרו לעבודה.

מקווה שהטיפים עזרו ושתפסיקו עם הדחיינות שלכם לא אחר כך, אלא עכשיו! 



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות