אוגוסט- חודש הממציאים

הגלגל, הדפוס, החשמל, החיסונים, המצלמה, המשקפיים, האינטרנט, קופסאות השימורים, המזגן! כל הדברים האלה ועוד אלפי דברים נוספים הם המצאות של אנשים גאונים, שחלק מהם חיו לפני אלפי שנים וחלק עדיין חיים עד היום. 





אנחנו נהנים מההמצאות מדי יום ולא מבינים איך פעם היה אפשר לחיות בלעדיהן, אבל האם עצרנו פעם לחשוב על כמה חשיבה מחוץ לקופסה נדרשה בשביל להמציא אותן? כמה יצירתיים ואמיצים היו האנשים שהמציאו את כל הדברים האלה? הממציאים שחלמו על משהו והגשימו אותו, עם מאמץ רב, לפעמים לא קיבלו הערכה ראויה מהסביבה בחייהם.
בשביל זה הוקדש חודש אוגוסט לממציאים, שנזכור אותם וניתן להם את הכבוד הראוי להם ונוקיר להם תודה על הנוחות שאנחנו נהנים ממנה בחיים בזכותם. 

מי המציא את חודש הממציאים?
חודש הממציאים הלאומי נקבע בחודש אוגוסט החל משנת 1998 על ידי איגוד הממציאים של ארה"ב (UIA-USA), האקדמיה למדעים יישומיים ומגזין Inventors Digest. כפי שכתבה ג'ואן הייז-רינס, עורכת "Inventors Digest" ונותנת חסות לחברת "ממציאים לאומיים": "אנחנו רוצים לזהות את אותם אנשים מוכשרים ואמיצים שמעזים להיות יצירתיים בוטים, ולכן שונים, והישגיהם משפיעים על כל היבט של חיינו."
כשאנחנו חושבים על ממציאים, אנחנו בדרך כלל חושבים על אנשים כמו אלכסנדר גרהם בל או על הנרי פורד, ואין בזה שום רע - לאנשים האלה היתה השפעה עצומה על איך שהחיים נראים היום, אחרי שהמציאו את הטלפון ואת המכונית, בהתאמה. עם זאת, בעידן של גאדג'טים ואלקטרוניקה, קל לשכוח כי יש עדיין התקדמות מדהימה שנעשית בחדשנות טכנולוגית. צריכים הוכחה? Shunpei Yamazaki, הממציא היפני שבלעדיו מסכי ה-LCD שלנו לא יוכלו לעבוד. מארק צוקרברג, שיצר את הדרך היעילה ביותר לשיתוף תמונות החתולים שלנו אי פעם. סטיבן הוקינג, שתורותיו הקוסמולוגיות עיצבו את האופן שבו האנושות רואה את היקום.

חודש הממציאים מוקדש להכרה ביצירה של ממציאים בכל מקום, מתים וחיים, וכמובן מעודד את כולם להגיע להמצאה חדשה.


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות