יום החוקה של אורוגוואי- 18 ביולי

אורוגוואי נמצאת באזור הדרומי-מזרחי של דרום אמריקה. בתחילת המאה ה-19 היא נכבשה על ידי בריטניה למשך כמה שנים והפכה לאתר לחימה ומצור במאבק בין ארבע המדינות ספרד, פורטוגל, ארגנטינה וברזיל.
בשנת 1821 סיפחה ברזיל לעצמה את אורוגוואי, מה שגרם למהפכה במדינה שהסתיימה בשנת 1825, כשאורוגוואי הכריזה על עצמאותה מברזיל. לרפובליקה עצמאית מוכרת הפכה אורוגוואי בשנת 1828.

התושבים המקוריים של אורוגוואי היו שבט הצ'ארואה. השבט הושמד בהדרגה במשך כשלוש מאות שנים, כששיא תהליך ההשמדה היה ב-11 באפריל 1831, ברצח המוני בסלסיפוודס שהונהג על ידי הגנרל פרוקטואוסו ריברה, הנשיא הראשון של אורוגוואי.
בני שבט הצ'ארואה חדלו להתקיים ותרבותם נכחדה. עם זאת, כיום יש עדיין אורוגוואים בעלי שורשים של שבט הצ'ארואה, תוצאה של ערבוב בין ספרדים עם בני השבט בתקופה הקולוניאלית.

לאומה החדשה היתה קבוצה מחוקקת, אשר יצרה חוקה המבוססת על החוקים החדשים יחסית של ארצות הברית וצרפת. בדומה לארה"ב, הממשלה חולקה לשלושה סניפים (חקיקה, חוקי אכיפה של הרשות המבצעת וחוקי פרשנות של ענף השיפוט). בניגוד לארה"ב, היתה לאורוגוואי דת רשמית, רומאית-קתולית. (עכשיו לאורוגוואי דת רשמית כמו ארה"ב, הכנסייה והמדינה מופרדות באופן רשמי, והחופש הדתי מובטח).
החוקה של אורוגוואי הוכנסה לשימוש בתאריך 18 ביולי בשנת 1830.
כמה עובדות מגניבות על אורוגוואי:
מקור





אמן בשם קרלוס פאז ויאלארו יצר בעיירה בשם פונטה בלנה, מקום ששימש לו כבית קיץ, סטודיו ובית הארחה. הוא קרא למקום Casapueblo. הבית מתואר כ"פיסול חי", ואנשים מבקרים אותו מכל רחבי העולם. כיום יש במקום מוזיאון, גלריה לאמנות, בית קפה ומלון.







"היד" הוא פסל על החוף של פונטה דל אסטה, של חמש אצבעות אדם היוצאות מהחול. הוא נוצר על ידי האמן הצ'יליאני מריו איראראזבל במהלך מפגש הפסל הפתוח, מפגש של תשעה פסלים בקיץ 1982. הוא מכונה בשם "האדם המתעורר לחיים", "אנדרטת האצבעות" ו"מונומנט לטבועים".
באורוגוואי יש שפע של מקומות מדהימים טבעיים: חופים, מערות ומפלים.

עיר הבירה של אורוגוואי, מונטווידאו, היא שילוב מעניין של מודרני והיסטורי, אירופה ואמריקה הלטינית.

אורוגוואי נחשבת לאחת המדינות הליברליות בעולם. היא ניצבת בראש מדינות העולם (ביחד עם כמה מדינות אחרות) בחוקי שוויון נישואין, בזכויות הפרט ובסוגיות של סובלנות והכלה.

אורוגוואי מדורגת במקום הראשון בכל אמריקה הלטינית בדמוקרטיה, בחוסר שחיתות, בשלום ובאיכות החיים. היא מדורגת גם במקום הראשון בדרום אמריקה בחופש העיתונות, גודל המעמד הבינוני והשגשוג.


ה-18 ביולי הוא גם יום הקוויאר וגם יום נלסון מנדלה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות