יום הזאבת- 10 במאי

יום הזאבת (לופוס) מצוין בכל שנה ב- 10 במאי. מטרתו של היום היא להעלות את המודעות למחלה שמעט יודעים עליה, אבל למי שסובל ממנה, היא משפיעה בצורה הרסנית עליו ועל בני משפחתו.
הזאבת היא מחלה כרונית הגורמת למערכת החיסונית להיות פעילה יתר על מידה, וליצור נוגדנים שתוקפים את הרקמות הבריאות של הגוף. הזאבת יכולה לגרום לכאב, דלקות ונזקים בכל חלק של הגוף ועלולה להיות קטלנית. אין כרגע תרופה ידועה למחלה וכחמישה מיליון בני אדם סובלים ברחבי העולם ממחלת הלופוס.



יום הלופוס צוין לראשונה בשנת 2004. הוא נוסד על ידי ארגונים שמטרתם להילחם בזאבת משלוש עשר מדינות, שקראו לממשלות להגדיל את המימון למחקר, לספק שירותי טיפול טובים יותר, להגדיל את הנתונים האפידמיולוגיים ולהעלות את המודעות למחלה.
יום הזאבת קשור לצבע הסגול, ואנשים יכולים להראות את התמיכה על ידי לבישת בגדים סגולים או לקנות סרטים סגולים מיוחדים עם הכיתוב "עיזרו לנו לפתור את התעלומה האכזרית." אחד מהתומכים ביום הזאבת העולמי והשגרירים של ארגון המלחמה במחלה, הוא ג'וליאן לנון, בנו של ג'ון לנון, שחברתו לגן לוסי או'דונל (ששימשה השראה לשיר "Lucy in the sky with diamonds"  של הביטלס) נפטרה כתוצאה מהמחלה. 





ה-10 במאי הוא גם יום אמא אוקיינוס

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות