יום לאוהבי גן חיות- 8 באפריל

בכל שנה, ב-8 באפריל, נחגג יום אוהבי גן החיות. זהו יום מושלם לבקר בגן חיות.


גן החיות הראשון בהיסטוריה נפתח בשנת 1752 בעיר וינה שבאוסטריה, בהוראתו של הקיסר פרנץ הראשון. בתחילה הוא נועד לצפייה של משפחת הקיסר בלבד, אך נפתח לציבור הרחב בהמשך בשנת 1765.

עשר שנים אחר כך, נפתח גן חיות נוסף במדריד ולאחר מכן בפריז בשנת 1795. ההתלהבות מגני החיות באירופה היתה עצומה. העם רצה לראות חיות מוזרות ואקזוטיות שהגיעו ממקומות מרוחקים שלא היתה אפשרות לראות בשום מקום אחר באותם ימים נטולי טלויזיה ואינטרנט.
מה שהיה פעם הפגנת כוח ועושר של משפחות אצולה, שהחזיקו חיות בשבי כדי להתפאר בהן, לעתים קרובות בתנאים גרועים ורחוקים מתנאי המחיה הטבעיים שלהן, הפך להיות במשך השנים דווקא מקום להצלת מינים נכחדים ושמירה עליהם. היום משתדלים בגני החיות להעניק לבעלי החיים השוהים בהם סביבה שדומה כמה שיותר לסביבה ממנה הגיעו, לטפח אותם ולהגן עליהם.

עובדות מעניינות על גני חיות:

בשטח גן העיר שבקצה שדרות בן גוריון בתל אביב שכן פעם גן החיות של תל אביב. הוא נפתח בשנת 1938 והיה בו מגוון עשיר של חיות כמו פילים, צבאים ואיילים, זברות ואנטילופות, זאבים, דובים, קופים, עופות מים כמו פלמינגו, עופות דורסים, תוכים, צבים ענקיים וגם כלובים חזקים בהם הוחזקו נמרים, אריה ולביאה. חוץ מכלובים עם חיות, היו שם גם פארק שעשועים קטן עם גלגל ענק קטן, בריכת סירות רדודה, קרוסלה ובית קפה.
בשנת 1980 הוחלט לסגור את גן החיות בגלל שהפך למטרד סביבתי והמודעות לצורך באחזקה של חיות בתנאים טובים יותר ממכלאות עלתה. חיות הגן עברו לספארי ברמת גן. 
בתמונה: גן החיות של תל אביב (מקור: ויקיפדיה)
בצ'ילה יש גן חיות שבו האנשים הם אלה שנמצאים בתוך כלוב והחיות חופשיות. (אתר)
בתחילת מלחמת העולם השנייה, עובדי גן החיות של לונדון (London Zoo), פחדו שגן החיות יופצץ והנחשים הארסיים שבו יברחו אל העיר ולכן הרגו את כולם.
את החיות האחרות העבירו למקומות אחרים, מוגנים יותר. במהלך המלחמה גן החיות אכן הופצץ, אך אף חיה לא נפגעה. רק זברה אחת ברחה לעיר אך נתפסה והוחזרה לגן.



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות