יום הולדת לברבי - 9 במרץ

ב-9 במרץ 1959 הופיעה לראשונה ברבי, בובת הפלסטיק המפורסמת, ביריד צעצועים בניו יורק.
השם המלא של ברבי הוא: ברברה מיליסנט רוברטס.

אנימציות וגליטרים של ברבי


בובת הברבי הראשונה היתה בובה בדמות של אישה מאד רזה, בלונדינית עם עיניים כחולות, מעין מודל יופי קשה עד בלתי ניתן להשגה. את הרעיון של בובת הברבי הגתה רות הנדלר, שקנתה בגרמניה בובה חטובה דומה עבור בתה ברברה (שעל שמה השם של הבובה ברבי) בשם "בילד לילי" ושמה לב שהילדה משחקת בה בהתלהבות רבה.
בגלל מבנה הגוף האנורקטי של בובת הברבי הוטחה במעצבים שלה ביקורת רבה. אמרו שהיא מעודדת הפרעות אכילה, שהיא גורמת לדימוי גוף נמוך אצל ילדות ונערות ששואפות להיראות כמוה ועוד.
בובת הברבי מיוצרת על ידי חברת הצעצועים מאטל האמריקאית (Mattel)  שמלבד ברבי הקלאסית מייצרת עוד המון גירסאות ואביזרים נלווים.
דפי צביעה של ברבי
 ברביות חדשות לכבוד יום האישה 2020
אז כמו שראיתם, יום הברבי יוצא יום אחד אחרי יום האישה, שהמטרה שלו היא הפוכה מיום ההערצה לבובות הברבי. בכל שנה מוציאה חברת מטאל בובות ברבי חדשות במיוחד לכבוד יום האישה, כמו למשל בשנת 2018, כשהוציאה סדרה חדשה של 17 בובות ברבי בשם "נשים מעוררות השראה", ברביות בדמויות של נשים אמיתיות שעשו היסטוריה ופרצו דרך.
בין הבובות יש את הטייסת הראשונה שחצתה את האוקיינוס אמיליה ארהרט, המתמטיקאית האפרו-אמריקאית קתרין ג'ונסון, שתרמה רבות לחקר החלל, האמנית המקסיקנית פרידה קאלו, שחקנית הכדורגל האיטלקייה שרה גאמה, גולשת הסנואובורד קלואי קים ועוד. השנה יצאו בובות חדשות, עם תסרוקות שונות בצבעים שונים (לאו דווקא בלונדיני חלק), עם צבעי עור שונים ואפילו ברביות עם מוגבלויות גופניות, מבני גוף גדולים יותר ופגמים בעור.




ברבי בכיסא גלגלים (מקור)


ברבי עם ויטליגו (מקור)
ברבי בעלת מבנה גוף מלא (מקור)

יום הולדת שמח ברבי!




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות