יום הפאניקה- 9 במרץ

מצד אחד אומרים לנו לא להיות בפאניקה. מצד שני יש לנו וירוס מסתורי שמאיים על כולנו וגורם לעשרות אלפי אנשים במדינה להיות סגורים בבתים בבידוד. אז מה עושים? להיות בפאניקה או לא?
יום הפאניקה הוא חג לא רשמי שנחגג כל שנה ב -9 במרץ. ביום זה מותר ואפילו מומלץ להיות בפאניקה. ביום זה אנחנו צריכים להתרוצץ בבהלה ולהגיד לכולם שאנחנו לא יכולים להתמודד עם זה יותר. המציאו את היום הזה תומאס ורות רוי מהאתר Wellcat לפני כמה שנים, ביחד עם עוד כמה חגים מוזרים שמוגנים בזכויות יוצרים. לטענת יוצרי החג, הוא נוצר בשיתוף עם עמותת השמיים נופלים.
פאניקה (בעברית: תבהלה) היא תחושת פחד פתאומית מפני סכנה. הפאניקה עלולה לגרום לתוצאות עצובות, קשות ומפחידות. בהלה המונית המתרחשת במהלך אירועים ציבוריים עלולה לגרום לבריחה לא מאורגנת שיכולה להוביל לפציעות ואף למקרי מוות. זו הסיבה שבמצבים מלחיצים אנשים מנסים להישאר רגועים ולנשום עמוק כדי למנוע פאניקה. כמו שנכתב בכריכה של מדריך הטרמפיסט לגלקסיה: Don't Panic, שזו כנראה העצה הטובה ביותר שנתן הסופר דאגלס אדמס לאנושות.
הפאניקה שנגרמת מוירוס הקורונה שמככב בכותרות בימינו עלולה לגרום לריקון המדפים ברשתות השיווק ממוצרים חיוניים כמו שראינו בימים האחרונים, ולכל מיני תרחישים כמו בריחה היסטרית ומסוכנת ממקום שבו נמצא חולה בקורונה או אדם שחשוד כחולה.
מקור המילה פאניקה הוא מהמילה היוונית πανικός, מהאל פאן מהמיתולוגיה היוונית. מקורה כנראה באגדות אודות האל פאן שהיה נוהג להשתעשע בהבהלה של עדרי עזרים וכבשים, או הבהלה של אנשים שנתקלו בו באזורים שוממים, או השמעה של קולות מוזרים ומעוררי אימה בלילות.
יצירת פאניקה שימשה ככלי חשוב במהפכות חברתיות במהלך ההיסטוריה. מנהיגים רבים ניצלו בעבר ומנצלים גם כיום את התבהלה כדי לקדם את מטרותיהם הפוליטיות בגלל שידוע שבמצבים כאלה בני אדם פועלים בשיטת העדר.

בגלל שקשה מאד להימנע מלהיבהל ולהישאר רגועים כל הזמן, והרגשות המודחקים עלולים להתפרץ בעתיד בצורה משמעותית ואפילו לגרום להתמוטטות עצבים, המציאו יום מיוחד לפאניקה שבו אנחנו חופשיים להתחרפן ולהתרוצץ בבהלה כשאנחנו אומרים לאחרים שאנחנו לא יכולים להתמודד עם זה יותר ושסוף העולם הגיע.
איך לחגוג את יום הפאניקה?
לא ברור למה חוגגים את יום הפאניקה ב -9 במרץ, אך אין יום מתאים לזה יותר מעכשיו. היום זה היום לשחרר לחצים כדי לאגור כוחות להתמודד עם המצב האמיתי והמאיים על כולנו. עוד דרך לחגוג את היום היא ללמוד להשתמש בטכניקות שמקלות על חרדה כמו מדיטציות למיניהן. 
ציור הצעקה של אדוארד מונק, שנת 189, צייר אקספרסיוניסטי נורווגי שסבל בחייו הרבה מחרדות ודיכאון.
ה-9 במרץ הוא גם יום הולדתה של ברבי וגם יום השיניים התותבות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות