יום ה"אני בשליטה"- 30 במרץ

היום שכותרתו היא "אני בשליטה" נוצר כנראה בעקבות מקרה ניסיון ההתנקשות בנשיא ה-40 של ארה"ב, רונלד רייגן, שאירע ב-30 במרץ 1981.
מיד לאחר התקרית מזכיר המדינה אלכסנדר הייג הצהיר בפני העיתונאים: "אני השולט כאן", מה שיצר רושם שהוא מנצל את המצב לטובתו כתופס מקומו של הנשיא והוריד את קרנו בעיני הציבור. יכול להיות שההתבטאות האומללה של הייג הוצאה מהקשרה והודגשה בכוונה על ידי העיתונאים, אבל היה בה די כדי להרוס את הקריירה הפוליטית שלו. כנראה שהעם האמריקאי לא סלח לו ולכן נוצר יום מיוחד בשביל לזכור את צמד המילים האלה- "אני בשליטה".
המתנקש ברונלד רייגן היה ג'ון הינקלי, אדם מעורער בנפשו שהיה מאוהב בשחקנית ג'ודי פוסטר וניסה להרשים אותה. רייגן נפצע כתוצאה מההתנקשות קשה מכדור בחזה, אך התאושש ויצא מבית החולים אחרי 12 ימים כשהוא מתעקש ללכת על רגליו ללא תמיכה.



למרות ההקשר השלילי של הביטוי "אני בשליטה", ליום ה"אני בשליטה" יש דווקא משמעות חיובית- זה היום לקחת שליטה על החיים שלנו, לעשות הערכת מצב ולהתחיל להזיז דברים ולסדר את הבלגן בחיינו.
ביום ה"אני בשליטה" כדאי להתחיל להשתמש בתוכניות יומיות, לסדר את הניירת, לעשות סידורים שנדחו, להתמודד עם פרויקטים שנזנחו, לעשות רשימות, ללמוד מיומנויות ארגוניות, לבקש עזרה במה שלא מצליח לנו לבד, לדבר עם מישהו, להרגיש בטוחים עם ההחלטות שלנו. רק אל תשכחו- כדי להיות בשליטה צריך לעשות צעד אחד בכל פעם, אחרת מאבדים שליטה.


ה-30 במרץ הוא גם יום העיפרון וגם יום הרופאים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות