יום חגיגת החיים- 22 בינואר

יום חגיגת החיים הוא יום שבו לוקחים צעד אחורה ומסתכלים בהערכה על הילדים והנכדים שלנו. נכון שיש כאלה שעושים את זה על בסיס יומיומי, אבל היום הזה הוא במיוחד בשביל זה, הזדמנות להסתכל על הילדים הצעירים שלנו מזווית שונה, לחשוב על מה שמיוחד בהם, ולפנק אותם במשהו כמו גלידה או טיול. 
למרות שבמקור יום חגיגת החיים נועד כדי לחגוג לכבוד הילדים שבחיינו, הוא גם יום שנועד להדגיש את כל מה שטוב בלהיות בחיים. קל לשכוח לפעמים, אבל כולנו ברי מזל להיות כאן. קחו את הזמן לחגוג את הטוב שעולה בהרבה על הרע בחיים האלה. הכל מתחיל בתודה והערכה למקום שבו אתם נמצאים כרגע, ולכל מקום שאתם מקווים שהחלומות שלכם ייקחו אתכם. כל חיים הם יקרים, אינדיבידואליים ומתנה ענקית, אז קחו היום קצת זמן נוסף כדי לחגוג אותם.

בתור הורים או סבים/סבתות, קל לנו לשכוח לפעמים שהילדים שלנו הם בני אדם בזכות עצמם. אנחנו הרבה פעמים רוצים לתת להם את כל התשובות וההנחיות לחיים, כאילו שניסינו כבר הכל בשבילם, והם לא צריכים להתנסות בעצמם. במשך החיים אנחנו עוזרים להם ומדריכים אותם, אבל לא נוכל לקחת מהם את הצורך לגלות את עצמם בעצמם. לפעמים הם גורמים לנו גאווה ולפעמים הם עושים טעויות מטופשות. התפקיד שלנו זה להיות שם בשבילם, לעודד אותם ולתמוך בהם.
היום הזה, יום חגיגת החיים, הוא היום לעצור ולהעריך את האנשים שהם, וכמובן להראות להם את זה.


ההיסטוריה של יום חגיגת החיים
את יום חגיגת החיים יצר נשיא ארה"ב ה-40 רונלד רייגן בינואר 1984 כדי להעביר מסר נגד הפלות.
במקור נקרא יום זה "יום הקדושה הלאומית של חיי האדם". באותה תקופה הנשיא רייגן רצה לבטל את פסק הדין רו נגד וייד משנת 1973 (באנגלית: Roe v. Wade) שהוא פסק דין תקדימי של בית המשפט העליון של ארצות הברית הקובע כי כל חוק האוסר על הפלה מלאכותית סותר את חוקת ארצות הברית בשל הפגיעה בזכות לפרטיות, במלאות 11 שנים בדיוק להחלטה זו.
קבוצות שמתנגדות להפלות דגלו ביום חג זה והרגישו שהוא מבטא את רגשותיהן לגבי חשיבות חיי האדם בכל השלבים. אמונה זו הדהדה גם בהצהרתו של דונלד טראמפ שהשתתף במצעד מיוחד לכבוד יום זה ב-22 בינואר 2019. ארגונים הדוגלים בזכות הבחירה, כמו הורות מתוכננת, גינו את היום כדרך להגביל את זכויות הנשים לאוטונומיה על גופן. ההיסטוריה של יום הקדושה הלאומית של חיי האדם / יום חגיגת החיים היא סוערת. חגיגת היום הזה הופסקה במשך שמונה שנים תחת הנשיא ביל קלינטון. דונלד טראמפ המשיך את החג גם במהלך כל נשיאותו, וכמה כנסיות אף סימנו אותו כיום קדוש בלוחות השנה. החג חל באופן מסורתי ביום ראשון מהסיבה הדתית הזו, אם כי בשנת 2018 הכריז דונלד טראמפ שהוא יחגג גם ביום חול. כיום, רבים רואים את יום חגיגת החיים כיום לבילוי זמן נוסף עם האחייניות, האחיינים, הילדים, הנכדים או אפילו סתם ילדים שהם מטפלים בהם בשמרטפות. כל חיי אדם הם יקרים, והיום הוא היום להזכיר לעצמנו שכולנו ברי מזל להיות כאן ולנהל את החיים שאנחנו חיים. למרות האתגרים האישיים והקבוצתיים שלנו, תמיד אפשר למצוא טוב ותודה להראות - ואיזה יום טוב יותר למצוא את החיובי מאשר חגיגת יום החיים? 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות