יום שיתוף התוכנה העולמי- יום ראשון השני בדצמבר

מה היינו עושים בלי המתכנתים ומהנדסי התוכנה? איך העולם שלנו היה נראה? כמעט כל דבר שאנחנו משתמשים בו במאה ה- 21 מופעל על ידי סוג כלשהו של שבב מחשב שפועל על תוכנת מחשב שמתכנת מחשבים אחד או יותר בילו ימים שלמים בלתכנת אותה ולוודא שהיא פועלת היטב.
זוכרים את הימים שהחלונות באוטו היו ידניים ולא חשמליים? ואיך היו נראים החיים שלנו בלי מיקרוגל או מעבד מזון חדשני? זוכרים שבשביל לראות איזה תוכניות יש בטלויזיה היינו צריכים לקנות עיתון? כמעט כל דבר קטן בחיים שלנו מערב שימוש בתוכנות מחשב.
הגיבורים השקטים של הדור שלנו הם מתכנתי המחשבים. הם אמנם אנונימיים ואנחנו לא מודעים אליהם, אבל הם מבלים שעות על גבי שעות מול המחשבים שלהם, מביטים במסכים מלאים בספרות ואותיות שלנו לא אומרות כלום, אבל להם הרבה.


יום שיתוף התוכנה, ה- Shareware, הוא היום המוקדש לכל אלה שאחראים לתוכנות שעושות את החיים שלנו קלים ונוחים יותר.
ההיסטוריה של יום שיתוף התוכנה הבינלאומי
התוכנה הראשונה שהיתה תוכנה חופשית (Freeware) היתה PC-Talk, תוכנית תקשורת שנוצרה על ידי אנדרו פלוגלמן בשנת 1982. אחר כך נוצרה התוכנה השיתופית הראשונה בשם PC-Write, שהיתה כלי לעיבוד תמלילים שנוצרה על ידי בוב וואלאס בשנת 1983. הוא שיחרר אותה לשימוש הציבור ובגלל שלא דרש עבורה כסף, הוא לא הצליח להתעשר מזה, מה שחבל, כי ייצור התוכנה הזו הביא לפיתוח של המון תוכנות נפלאות כמו תוכנות הגנה מפני וירוסים, נגני קבצי שמע ווידאו ועוד הרבה.
בגלל שקשה להתפרנס מתוכנות שיתופיות, פרויקטים רבים ננטשים במקום להתעדכן, כי אחרי הכל, גם מתכנתים צריכים לאכול ולשלם שכר דירה ואם הם לא מצליחים להתפרנס מהתוכנות שהם מפתחים, הם לא יכולים להמשיך.
המטרה של יום שיתוף התוכנה הבינלאומי
יום ה-Shareware הבינלאומי נוצר כדי להזכיר לנו, משתמשי התוכנות השיתופיות את הערך שהרווחנו מהשימוש בתוכניות, שהרבה פעמים הורדנו בחינם, ולעודד אותנו כן להעביר תשלום אל הכותבים. כולנו רוצים להוריד תוכנות בחינם ולא מוכנים לשלם אפילו דולרים בודדים. האם זה מוצדק? כשאתם במסעדה אתם משלמים את החשבון עבור האוכל שהזמנתם ונותנים טיפ למלצרים ברוחב לב ובלי להניד עפעף, אז למה לא לשלם למי שפיתח את התוכנה שהצילה לכם את המחשב מוירוס זדוני? או למי שמאפשר לכם לצפות בקטעי וידאו או להאזין למוסיקה שאתם הכי אוהבים? עלינו לזכור לא לקחת שום דבר כמובן מאליו, כי אנחנו צריכים עוד הרבה מזה, עוד הרבה תוכנות שיפתיעו אותנו ושלא נבין איך הסתדרנו בלעדיהם עד עכשיו, אנחנו צריכים שיעדכנו לנו את התוכנות שאנחנו כבר משתמשים בהן כי הכל משתנה כל כך במהירות. בשביל זה הם צריכים להתפרנס, וכמו שאנחנו מפרנסים את כל מי שנותן לנו שירות שאנחנו מרוצים ממנו, גם להם מגיע!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות