יום האלוורה- 27 ביולי

צמח האלוורה (פירוש מילולי: אלוי אמיתי = Aloe Vera) הוא אחד ממיניו הרבים של צמח האלוי, השייך למשפחת העיריתיים. האלוורה ידוע בתכונותיו הרפואיות הרבות.
השימוש באלוורה הוא גם פנימי וגם חיצוני. הג'ל שמופק מהחומרים הפנימיים של העלה מכיל המון ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו וחומרים המסייעים למערכת העיכול לתפקד באופן תקין.
כבר בתקופות הקדומות גילו בני האדם את סגולותיו המיוחדות של צמח האלוורה.
בתחילת המאה ה- 18 רשמו רופאים באירופה מיצוי מקליפת עלה האלוורה כדי לסייע בבעיות עצירות.
בשנת 1858 נמצא בקברו של המלך פרעה אמנחותפ במצרים בין רגליה של המומיה פפירוס משנת 1552 לפני הספירה בו נמצאו לא פחות מ- 12 נוסחאות לשימוש בצמח האלוורה לצרכים רפואיים.
מהטמה גנדי כתב בביוגרפיה שלו: "אתה שואל אותי מה היו הכוחות החשאיים שהחזיקו אותי במהלך הצומות הארוכים שלי.


ובכן, זה היה האמונה הבלתי מעורערת שלי באלוהים, אורח החיים הפשוט והחסכני שלי והאלוורה אשר את יתרונותיה גיליתי כשהגעתי לדרום אפריקה בסוף המאה ה- 19.
כריסטופר קולומבוס (1451-1506) כתב: "ארבעה ירקות חיוניים לשלומו של האיש: חיטה, גפן, זית ואלוורה. הראשון מזין אותו, השני מעלה את רוחו, השלישי מביא לו הרמוניה והרביעי מרפא אותו."
הרמב"ם בכתביו ציין שהאלוורה מנקה את הגוף ויפה להשקות בה זקנים: "כי הוא מרכך בטן בלי היזק".
בימינו מקובל להשתמש באלוורה לצרכים חיצוניים כמו הקלה וריפוי כוויות, ריפוי פגעי עור שונים כמו מעיכות, עקיצות וגירויים, אקזמה, פסוריאזיס ומחלות פטרייתיות וגם בטיפוח העור והשיער ובמגוון רחב של מוצרים מתחום הקוסמטיקה.
מחקרים רבים גילו שלאלוורה גם סגולות מרפא לצרכים פנימיים: נמצא כי שתיית ג'ל האלוורה מסייעת במקרים של סוכרת, דלקת כיבית של המעי הגס, קוליטיס, חיזוק המערכת החיסונית כנגד גורמים זרים (אנטי גנים) ולכן גם נחשבת האלוורה כמונעת סרטן ועוד.



ה-27 ביולי הוא גם יום ברנולי וגם יום ההליכה על קביים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות