יום הסלפי- 21 ביוני

האם גם אתם מאלה שכל דקה עוצרים לצלם את עצמם בטלפון עושים פרצופים סתם ככה? האם גם לכם הטלפון מלא בתמונות של הפרצוף שלכם בכל מקום שעברתם בו, אפילו הסתמי ביותר, כשמה שרואים בתמונה זה לא את הנוף אלא את הפנים שלכם?
אם כן, יום הסלפי הוא בשבילכם.

אם אתם אוהבים לדחוף את הפרצוף שלכם לכל תמונה, להצטלם עם כל מפורסם שאתם פוגשים, או אפילו עם חיות, או שיש לכם דחף לעשות סלפי כשאתם סתם עוברים ברחוב, יום הסלפי הוא היום שלכם.
ההיסטוריה של הסלפי
סלפי הוא דיוקן עצמי מצולם. ההיסטוריה שלו התחילה כבר בימים הראשונים שהיו מצלמות. הסלפי הראשון צולם כבר בשנת 1839 על ידי הצלם האמריקאי רוברט קורנליוס (למרות שיש שמאמינים שלא הוא צילם את עצמו אלא עוזריו). כבר בעידן המצלמות הישנות הבינו הטכנאים שייצרו אותן את הצורך בצילום עצמי והוסיפו למצלמה את האפשרות לצילום מתוזמן. בטלפונים החכמים הוסיפו את האפשרות להפוך את כיוון המצלמה ולשתף את התמונות ברשתות חברתיות בתחילת המאה ה-21.

כן כן, הצורך בצילום עצמי אמנם נובע מיהירות, שחצנות ונרקיסיזם, אבל הוא כל כך נפוץ ועתיק, שאם אתם מכורים לסלפי, אתם ממש לא לבד.

בשנת 1914 הדוכסית הגדולה אנסטסיה ניקולייבנה, בתו של הצאר ניקולאי השני, שהיתה בת 13, הרגישה צורך עז לצלם את עצמה בצילום סלפי. היא צילמה את עצמה דרך המראה כי אז עוד לא היתה דרך אחרת לעשות את זה.

בשנת 1966 צילם את עצמו באז אולדרין בסלפי הראשון בחלל.
המילה "סלפי" (selfie) לעומת זאת היא יחסית חדשה. המילה נגזרה מהמילה האנגלית self (עצמי) והיא הופיעה בפעם הראשונה בפורום האוסטרלי בשנת 2002, והופיעה לראשונה בספר של הצלם ג'ים קראוס בשנת 2005.
בשנת 2012 המילה סלפי נבחרה על ידי המגזין טיים לאחת מ"עשר הבאזוורדס של 2012" ובשנת 2013 היא התווספה למילון אוקספורד וגם זכתה בתואר "מילת השנה".
בשנת 2014 הכריזה רשת BBC באופן רשמי על "יום הסלפי" שיתקיים ב-21 ביוני מדי שנה. 
איך לחגוג את יום הסלפי?
הדרך הטובה ביותר לחגוג את יום הסלפי היא לצלם מלא תמונות סלפי שלכם ולהעלות את הטובות ביותר לרשת ולברך ב"יום סלפי שמח".
היום אתם לא צריכים להרגיש רע עם זה שאתם מאד אוהבים את הפרצוף שלכם וחייבים שהוא יופיע בכל מקום. אז צלמו את עצמכם בכיף (עדיף מלמעלה) ושתפו את התמונה.


ה-21 ביוני הוא גם יום היוגה וגם יום המוזיקה ויום הג'ירפה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות