יום דרקולה- 26 במאי

ב -26 במאי 1897 פורסמה היצירה דרקולה של הסופר האירי ברם סטוקר, בלונדון.
הספר זכה לפופלריות רבה והרוזן דרקולה הפך להשראה לז'אנר של אימה שנשאר פופולרי עד היום. 
 הרוזן דרקולה, ששמו הפרטי לא נכתב, הוא ערפד בן מאות שנים מטרנסילבניה. הוא בן אצילים ומכשף וחי בטירה בהרי הקרפטים ליד מעבר בורגו.
במהלך חייו כאדם הוא נלחם בגבורה בטורקים וכשמת נקבר בקבר גדול בחדר התפילה שבטירה שלו. הוא חזר מן המתים כערפד וחי מאות שנים בטירה שלו עם שלוש נשים ערפדיות יפות לצידו.
בין היכולות המיוחדות של דרקולה: להפוך לזאב, לחולדות או לערפל, לשלוט בזאבים, להצעיר את הפנים ולטפס על קירות.

ה-26 במאי הוא יום דרקולה.


לא מוגזם להגיד שדרקולה הוא הערפד הכי מפורסם בהיסטוריה, אבל הוא בהחלט לא היה הראשון והסופר בראם סטוקר לא המציא את הערפד מתוך דמיונו הפורה. ההיסטוריה של היצורים מוצצי הדם התחילה הרבה לפני, ברומנים שפורסמו כבר בימי הביניים.

את ההשראה לדמותו של דרקולה קיבל סטוקר מדמותו של ולאד השלישי, הידוע בכינוי ולאד המשפד, הוויווד (שליט) של ולאכיה, איזור בדרום רומניה, שכונה גם "דרקוליה". ולאד המשפד חי בין השנים 1431-1476 ובמהלך שלטונו בולאכיה נאבק למען עצמאותה כנגד האימפריה העות'מאנית. הוא נודע בקשיחותו ובאכזריותו הרבה. הוא הוציא להורג אלפי אנשים ואת שמו קיבל מצורת ההוצאה להורג החביבה עליו- שיפוד אנשים על מוט מחודד. מספרים שבתקופתו אנשים כל כך פחדו להיתפס בפשעים ולצאת להורג שיכולת להשאיר שק של זהב באמצע הרחוב ואף אחד לא היה נוגע בו.
בשנת 1931 יצא הסרט הראשון על דרקולה, בכיכובו של השחקן בלה לוגוסי.

השחקן בלה לוגוסי בתפקיד דרקולה
דרקולה גם הופיע בקומיקס, בפעם הראשונה בשנת 1972, כנבל-על בקומיקס של מארוול.

דרקולה הוא אחת התחפושות הפופולריות ביותר בליל כל הקדושים ובפורים. 

ברחוב סומסום יש דמות בשם מר סופר, שמבוססת על הרוזן דרקולה ומלמדת את הילדים לספור. מקור השם הוא באנגלית- Count זה גם "רוזן" וגם "ספירה".
בשנת 2003, דירג מכון הסרטים האמריקאי את הרוזן דרקולה, בגילומו של בלה לוגוסי, כנבל ה-33 הגדול ביותר (את המקום הראשון קיבל חניבעל לקטר בסרט "שתיקת הכבשים"). קישור לרשימה המלאה


אדם סנדלר גילם את דרקולה בסרט האנימציה התלת מימדי "מפלצת של מלון" (Hotel Transylvania") של חברת סרטי קולומביה בשנת 2012.
דרקולה בסרט "מפלצת של מלון"
אם אתם רוצים לישון בטירה לכאורה של דרקולה, תוכלו לנסוע לטרנסילבניה ולשכור חדר דרך האתר Airbnb. כרכרה תקח אתכם לטיול ברחבי טרנסילבניה, תגיעו לארוחת ערב אינטימית לאור נרות דרך מעבר סודי ותשנו בארון קבורה.
קישור לאתר
מלונות בסגנון דרקולה ברומניה:




ה-26 במאי הוא גם יום הולדת לצה"ל, יום מטוס הנייר וגם יום ההתנצלות באוסטרליה


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות