היום בו המים במפלי הניאגרה הפסיקו ליפול- 29 במרץ

מפלי הניאגרה הם מפלים עצומים הנמצאים בגבול בין ארה"ב לקנדה. הגובה שלהם הוא 51 מטרים והרוחב שלהם הוא 1,203 מטרים. במשך כל השנה המים זורמים במפלים בכמות ובעוצמה אדירה, מה שגרם למקום להיות אתר שמושך אליו מיליוני תיירים מדי שנה.

אבל, ב-29 במרץ 1848 קרה דבר יוצא דופן.
זרם המים של נהר הניאגרה נעצר לכמה שעות בגלל קרח שנוצר במעלה נהר הניאגרה.
הנהר השוצף שמסוכן להתקרב אליו ושלא לדבר על להיכנס אליו עצר את זרימתו.
אנשים נכנסו למים כדי להוציא חפצים שנפלו להם לשם בעבר. 

לתופעה שקרתה קוראים "גשר קרח". לפעמים, במהלך חורפים קרים וארוכים מאד, נוצרים מתחת למפלים גשרי קרח. גשרי הקרח מאיטים ומחלישים את זרימת המים, אבל עצירה מוחלטת של המפלים לא קרתה מעולם, חוץ מבתאריך זה בשנת 1848.

כמה עובדות מעניינות על מפלי הניאגרה
עד שנת 1912 הורשו המבקרים במפלים לעמוד על גשר הקרח ולהביט אל המפלים, עד שבשנת 1912 נשבר גשר הקרח ושלושה תיירים מתו.

בכל שנה מבקרים במפלי הניאגרה כ-15 מיליון תיירים.

מפלי הניאגרה ידועים כבירה העולמית של ירחי הדבש.

אם תרצו להתקרב למפלי הניאגרה ולהתרטב מהם, תוכלו לשוט בספינה ששמה "עלמת הערפל" ("Maid of the Mist").

אם תרצו להביט במפלי הניאגרה מלמעלה תוכלו לטפס על מגדל סקיילון (The Skylon Tower), גורד שחקים הנמצא ליד מפלי הניאגרה באונטריו שבקנדה. זהו מגדל התצפית הגבוה ביותר הצופה על המפלים.

אם תרצו לישון ליד הניאגרה, תוכלו לישון בעיירה הסמוכה ניאגרה און דה לייק שבצפון אזור הניאגרה, בתחומה של מדינת קנדה. זוהי אחת העיירות היפות ביותר בקנדה.
בשנת 1825 ביקש מרדכי מנואל נח להקים בצד הדרומי של המפלים, באי גרנד איילנד, מדינה ליהודים שתשתלב בתוך ארצות הברית. הוא רכש שליש מהאי וקיבל אופציה לקניית שני השלישים האחרים, הניח את אבן הפינה ליישוב שנקרא אררט, אך היהודים לא נענו לקריאתו ליישב את האי. כמה שנים אחרי כן הגיע נח למסקנה שהיהודים צריכים להתיישב בארץ ישראל ולא בשום מקום אחר. ב-1837, עשרות שנים לפני הרצל, הוא כתב לממשלות המערב מכתב בו ביקש סיוע ביישוב ישראל על ידי היהודים.
 אנני אדסון טיילור, קישור: ויקיפדיה

ב-24 באוקטובר 1901, ביום הולדתה ה-63, יצאה אנני אדסון טיילור, מורה אמריקאית, אל מפלי הניאגרה כדי ליפול מהם בתוך חבית. היא האדם הראשון שהצליח לשרוד את הנפילה. היא עשתה את זה בשביל להרוויח כסף כדי להבטיח את עתידה הכלכלי, אבל לא הרוויחה מזה הרבה. היא נפלה במפלים בתוך חבית מעץ אלון וברזל שבתוכה כרית בצורת לב, ויצאה חיה ושלמה, מלבד פצע קטן בראשה.















חצי מכמות המים במפלי ניאגרה משמשת לייצור אנרגיה הידרו-אלקטרית (אנרגיה חשמלית המיוצרת על ידי תנועת מים) על ידי ממשלות ארצות הברית וקנדה. אזור מפלי ניאגרה הוא האזור שמיוצרת בו האנרגיה ההידרו-אלקטרית הרבה ביותר בעולם. (מקור: 
ויקיפדיה)

ה-29 במרץ הוא גם יום חברת החשמל, יום הפסנתר ויום העשן ומראות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות