יום החיות העולמי- 4 באוקטובר

יום בעלי החיים נקבע ביום של החג הנוצרי - יום פרנציסקוס מאסיזי, נזיר איטלקי קתולי, מייסד המסדר הפרנציסקני, יליד אסיזי שבאיטליה, שהיה פטרונם של בעלי החיים במאות ה-12 וה-13.
פרנציסקוס התחיל את חייו במשפחה עשירה, אבל בשנת 1202, כשהיה בן 20 הוא התגייס לצבא, השתתף בקרב, נפל בשבי וכששוחרר חלה במחלה קשה. המחלה גרמה לו לדבוק בתפילה ובאורח חיים עני. 
הוא הקדיש את חייו לעזרה לעניים והפך לדתי. הוא הצטרף לכמורה וגייס עוד מאמינים לחיות איתו במבנים רעועים ולהקדיש את חייהם לעזרה לעניים ונזקקים. הוא ייסד את המסדר הפרנציסקני.


מלבד דאגתו לבני אדם, הוא היה ידוע כבעל קשר מיוחד לטבע ולבעלי החיים. ב-29 בנובמבר 1979, הכתיר האפיפיור יוחנן פאולוס בשני את פרנציסקוס כ"הקדוש המגן על בעלי החיים והסביבה".

החל משנת 1931, הפך יום פרנציסקוס הקדוש גם ליום חג למען בעלי החיים לזכרו. זהו יום שבו מביעים תודה לכל האנשים שדואגים לבעלי החיים ומגנים עליהם. מוקירים את בעלי החיים ומוקיעים את האכזריות כלפיהם, הניצול שלהם והשימוש במוצרים שנעשים מהם כמו אוכל, פרווה, עור, ומוצרים שנוסו על בעלי חיים בתעשיית הקוסמטיקה והתרופות ועוד.



איך לחגוג את יום בעלי החיים?
בעלי החיים חיים לצידנו בעולם. הם חלק מהעולם. יש להם רגשות ואינטליגנציה והם מרגישים בסבל וכאב. זה היום לשקול מעבר לחיים שבהם איננו גורמים להם לסבל ולא תורמים לשימוש ולניצול שלהם. כי אחרי הכל, גם בני האדם הם בעלי חיים.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות