יום המזון העולמי- 16 באוקטובר

מי לא אוהב לאכול? האוכל הוא הדבר שאנחנו הכי אוהבים כמעט, ושמעסיק אותנו לא מעט במהלך היום והלילה. אנחנו עסוקים הרבה זמן מחיינו במחשבות על מה נאכל, מה נכין, האם יש לנו את המוצרים שצריך ואיך נשיג אותם, וגם בהחלטות לגבי התזונה המתאימה לנו והדרך שבה נשמור עליה. האכילה מעוררת בנו רגשות רבים- מצד אחד טובים, של הנאה והתרגשות, ומצד שני של התייסרות על התוצאות שהיא לעתים מביאה לנו (כמו קילוגרמים עודפים במשקל). איך שלא נסתכל על זה, המזון הוא חלק מכריע וחשוב מאד בחיים שלנו.
יום המזון העולמי הושק לראשונה בשנת 1945. הסיבה לבחירה בתאריך זה היא שזהו היום שבו נוסד ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (Food and Agriculture Organization, בראשי תיבות: FAO) .

העיקרון המרכזי שחוגג יום המזון העולמי הוא קידום הביטחון התזונתי בכל רחבי העולם, במיוחד בעתות משבר. ההשקה של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם נועדה כדי לדאוג לכך שממשלות ישימו את הביטחון התזונתי של תושבי מדינותיהן בראש סדר העדיפויות. החגיגה השנתית של יום המזון משמשת להעלאות המודעות לחשיבות של ארגון זה, ולצורך החיוני לדאוג למזון בשפע שיהיה זמין לכולם.

יום המזון עולמי מתמקד בכל פעם בהיבט אחר שקשור למזון וחקלאות, השנה הנושא של יום המזון הוא: העתיד של המזון הוא בידינו- חשיבות מערכת מזון חקלאית בת קיימא. אוכל הוא תמצית החיים וסלע התרבויות והקהילות שלנו. שימור הגישה למזון בטוח ומזין הוא וימשיך להיות חלק מהותי בתגובה למגפת ה- COVID-19, במיוחד עבור קהילות עניות ופגיעות, שנפגעות הכי קשה מהמגפה וזעזועים כלכליים כתוצאה מכך. ברגע כזה חשוב יותר מתמיד להכיר בצורך לתמוך בגיבורי המזון שלנו - חקלאים ועובדים בכל מערכת המזון - שמוודאים שהאוכל יעבור את דרכו מחווה למזלג אפילו על רקע שיבושים חסרי תקדים כמו הנוכחי משבר COVID-19.
מערכת מזון חקלאית בת קיימא היא מערכת שבה מגוון מזון מספק, מזין ובטוח זמין במחיר נוח לכולם, ואף אחד לא רעב או סובל מתת תזונה כלשהי. המדפים מלאים בשוק המקומי או בחנות המזון, אך פחות מזון מתבזבז ושרשרת אספקת המזון עמידה יותר בפני זעזועים כגון מזג אוויר קיצוני, עלייה במחלות או מגפות, כל זאת תוך הגבלה, ולא החמרה, הידרדרות סביבתית או שינויי אקלים. למעשה, מערכות מזון לחקלאות קיימות מספקות ביטחון תזונתי ותזונתי לכולם, מבלי לפגוע בבסיס הכלכלי, החברתי והסביבתי, לדורות הבאים. הם מובילים לייצור טוב יותר, תזונה טובה יותר, סביבה טובה יותר וחיים טובים יותר לכולם.

קישור לאתר יום המזון של ארגון המזון והחקלאות של האומות המאוחדות
7 טיפים לאכילה בריאה וחסכונית לכולם

1. להרבות באכילת פירות וירקות שמלאים בויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים וסוכר טבעי.
2. לשלב בתזונה דגנים שמכילים פחמימות שהן המקור הראשי שלנו לאנרגיה.
3. פקעות כמו בטטה ופירות טרופיים כמו בננה מכילים ריכוז גבוה של פחמימות, ויטמינים ומינרלים.
4. קטניות ואגוזים הם מקור טוב לחלבון.
5. במוצרי חלב יש הרבה סידן, חלבון ושומן.
6. בשר, דגים וביצים מכילים ברזל וחלבון.
7. השומן הוא חיוני אבל חשוב לצרוך אותו מהמקורות הבריאים!
חוץ מאוכל, יש עוד כמה דברים שחשוב לעשות כדי לחיות חיים בריאים. הרבו בשתיית מים ובפעילות גופנית.




ה-16 באוקטובר הוא גם יום הבוס וגם יום סטיב ג'ובס

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות