יום הולדת לאלזה מ"לשבור את הקרח" - 21 בדצמבר

ה-21 בדצמבר הוא יום הולדתה של הנסיכה אלזה מהסרט "לשבור את הקרח" (Frozen), וולט דיסני, 2013.

הנסיכה אלזה מארנדל (הידועה גם בשם מלכת השלג), היא הבת הבכורה של מלך ומלכת ארנדל, אחותה הגדולה של אנה, שיש לה כוחות על טבעיים ליצור קרח ושלג.


דמותה של אלזה מבוססת באופן רופף על דמותה של מלכת השלג, מעשייה מאת הנס כריסטיאן אנדרסן שפורסמב בשנת 1845. 
כלפי חוץ נראית אלזה כמו דמות מאוזנת, מלכותית ומאופקת. אבל בפנים היא חיה עם פחדים מהכוח האדיר הסודי שלה- הכוח ליצור קרח ושלג מכל מה שהיא נוגעת בו.

מצד אחד זהו כוח גדול, אבל מצד שני הוא מסוכן מאד. היא כמעט והרגה את אחותה הקטנה אנה באמצעות הקסם שלה כשנגעה בה והקפיאה אותה תוך כדי משחק.

בסרט "לשבור את הקרח", אלזה מתבודדת בחדרה אחרי שפגעה באחותה אנה (שהתאוששה). אחרי שהוריהן של אנה ואלזה מתים, במהלך נשף בארמון (שבו אלזה לבשה כפפות כדי לא להקפיא שום דבר) מתחולל ריב בין אנה ואלזה שבו אלזה מאבדת שליטה מרוב כעס, מקפיאה את הארמון ובורחת מהממלכה לארמון קרח שהיא בונה על הר מבודד.

(את ההמשך תראו בסרט)

יום הולדתה של אלזה, לפי ג'ניפר לי, כותבת התסריט, חל ב-21 בדצמבר, יום אמצע החורף שהוא היום הכי קצר בשנה (Winter Solstice), יום נקודת ההיפוך החורפי. היא צייצה על כך בטוויטר שלה. לעומת זאת, אנה אחותה של אלזה, נולדה בתאריך 21 ביוני, היום הכי ארוך בשנה (Summer Solstice), יום נקודת ההיפוך של הקיץ.

דפי צביעה של לשבור את הקרח




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות