יום הפילנתרופיה- 15 בנובמבר

חודש נובמבר הוא חודש החגים בארה"ב שמלא בנדיבות ונתינה. מי ששפר עליו מזלו נהנה מארוחות משפחתיות עם המון אוכל, באווירה חגיגית עם המון קישוטים ושמחה ובעיקר הרגשה של חום וביטחון. המנהגים האלה מדגישים את החוסר של אלה שאין להם עם מי ועם מה לחגוג. יש המון אנשים חסרי בית, או עריריים ועניים, שאין להם איך לקיים את מנהגי החגים שמלאים בארוחות טובות ומתנות.

יום הפילנתרופיה נוצר בשבילם. זהו יום שנוסד בשנת 1986 על ידי פילנתרופ בשם דאגלס פרימן והוכרז באופן רשמי על ידי נשיא ארה"ב באותה תקופה, רונלד רייגן.
ביום זה מתקיימות פעילויות צדקה רבות ברחבי ארצות הברית, כמו ארוחות חגיגיות שהכנסותיהן נתרמות לארגונים שדואגים לרווחת אנשים שאין להם.

איך לחגוג את יום הפילנתרופיה?
אמנם זהו יום שבאופן רשמי ארה"ב מציינת אותו, אבל גם אצלנו יש המון אנשים שזקוקים לעזרה כל השנה. יש אצלנו הרבה עמותות שדואגות לרווחה של אנשים חסרי בית, חסרי משפחה ועניים כמו לתת, חסדי נעמי, מאיר פנים ועוד.
יש גם הרבה אנשים עם לב רחב בישראל שתורמים ועוזרים לאלה שאין להם. אצלנו זאת לא תקופת החגים, ואנחנו מתעוררים בדרך כלל ועוזרים בתרומות לקראת החגים שלנו, כמו ראש השנה ופסח, לכן היום זאת הזדמנות בשבילנו להיזכר בחשיבות הנתינה והעזרה לאלה שאין להם גם בתקופות שגרתיות שבהן אין שום חג, אבל לאנשים האלה עדיין אין מחסה ואין מה לאכול. במיוחד עכשיו, כשהחורף ואיתו הקור והגשמים מתקרבים, זה הזמן לתרום ולסייע.



ה-15 בנובמבר הוא גם יום ניקוי המקרר

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות