יום הבקלאווה- 17 בנובמבר

בכל שנה ב -17 בנובמבר, חוגגים את יום הבקלאווה, המאפה המתוק, הדביק והנוזלי, שעשוי משכבות של עלי פילו מתאים במרקם וטעם במילוי אגוזים קצוצים טבולים בסירופ או בדבש.

הבקלאווה, שמקורה בעם התורכי, היא קינוח במדינות רבות ואפשר להכין אותה בכמה דרכים. עם דבש או מי סוכר, עם אגוזי מלך, אגוזי פקאן, פיסטוק או שקדים. במילוי של צימוקים, תמרים, שזיפים מיובשים או תאנים. התבלינים שמשתמשים בהם ברוב הפעמים הם קינמון, הל או ציפורן.

למרות שההיסטוריה של הבקלאווה לא מתועדת היטב, צורתה הנוכחית התפתחה ככל הנראה במטבחים האימפריאליים של ארמון טופקאפי באיסטנבול. ארמון טופקאפי הוא מבנה המגורים הרשמי של הסולטאנים העות'מאנים והמרכז האדמיניסטרטיבי של האימפריה העות'מאנית מהמאה ה-15 ועד למאה ה-19. הסולטאן היה מכבד במגשים של בקלאווה את הג'ניסרים (החיילים הטורקים) בכל 15 בחודש הרמדאן בתהלוכה טקסית שנקראה בקלאווה אליי.
גם במטבחים היווני, הבלקני, הרומני, הערבי והארמני הבקלאווה היא מאפה פופולרי.
היוונים גילו את הבקלווה במסעותיהם למזרח ותרמו למתכון את המצאת טכניקת בצק הפילו, בצק שאפשר לרדד לעובי של עלה ("פילו" ביוונית זה עלה).

איך לחגוג את יום הבקלאווה?
אפשר להכין בקלאווה לבד, מבצק פילו, אגוזים ומי סוכר או דבש. הכנת הקינוח הזה עשויה להימשך מעט זמן. עם זאת, מדובר בפינוק ששווה את העבודה ואת ההמתנה. ואפשר גם לצאת לקנות בבתי מאפה, בשווקים או בחנויות ממתקים.

ה-17 בנובמבר הוא גם יום האינפרונד ויום הפג העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות