יום הביטלס העולמי- 25 ביוני

יום הביטלס העולמי הוא מכתב אהבה מהעולם ללהקת הביטלס. הביטלס הגיעו לעולם בשנות ה-60 של המאה הקודמת עם שירים שחבריה פול מקרטני, רינגו סטאר, ג'ורג' האריסון וג'ון לנון כתבו בעצמם, עם מסרים של שלום ואהבה, אמת ונעורים. הם הביאו איתם רעיונות מוזיקליים חדשים וסגנונות אמנותיים שלא נשמעו כמוהם עד אז.
הביטלס נקראו בארץ להקת החיפושיות. באנגלית שמם נוצר משילוב של המילים Beetles (חיפושיות) ו-Beat (קצב). בעברית הן בהתחלה נקראו "חיפושיות הקצב" אך עם הזמן השם קוצר ל"חיפושיות".
יום הביטלס העולמי (GBD) נוסד בשנת 2009, בשביל לכבד ולחגוג את התופעה של להקת החיפושיות והאידאלים שלה, באופן קולקטיבי, ולהודות להם על המתנות שלהם לעולם, על קידום השלום והאהבה, על הקצב והבלוז, הפופ, הרוק אנד רול, המוסיקה העולמית וכל היופי שנתנו לעולם.



הביטלס סללו את הדרך לשינויים עולמיים בתחומי הביטוי האישי, האופנה, היצירתיות והאמנות. הייתה להם ההשפעה הרבה ביותר על החברה העולמית מאשר כל אחד אחר מזמנם.

הסיבה לבחירה בתאריך 25 ביוני בתור חג עולמי לכבוד הביטלס היא שהשיר "כל מה שאתה צריך זה אהבה", שנכתב על ידי ג'ון לנון, שודר בשידור הראשון החי בטלוויזיה העולמית, ברשת הבי.בי.סי, ב-25 ביוני בשנת 1967, ל-26 מדינות ברחבי העולם.


יום הביטלס העולמי לא נועד להיות חג צרכני, וגם לא יום של "פאנדום". היום הזה נועד להפיץ את המסרים של הלהקה באופן טבעי, מסרים של שלום ואהבה, המורשת שהשאירה אחריה הלהקה.



הביטלס השפיעו רבות על המוזיקה הפופולרית בישראל. בשנת 1965 ניסו האמרגנים בוגטיר ואורי להביאם להופעה בארץ, אך ניסיון זה לא צלח לאחר התנגדות של גורמים שונים. הנימוק הרשמי להתנגדות היה שבואם של הביטלס ישפיע על נוער ישראל לרעה. סגן שר החינוך והתרבות, אהרן ידלין, נימק במליאת הכנסת את ביטול הביקור ב"רמה אמנותית נמוכה של האלילים הצעירים, ובכך שהם גורמים להתפרצויות היסטריות המצריכות גיוס כוחות משטרה".
כרטיס להופעה של הביטלס שהיתה אמורה להיות בשנת 1965 ובוטלה
למרות זאת, הגיעו שירי החיפושיות בעיתוי תרבותי והיסטורי (מלחמת ששת הימים ומלחמת ההתשה) שעיצב דור חדש של יוצרים כמו אריק איינשטיין, שלום חנוך, החלונות הגבוהים, השלושרים, אחרית הימים ועוד רבים וטובים.

הנה כמה מהמסרים שהשאירה הלהקה בשיריה:

Remember to let her into your heart 
And in the end the love you take is equal to the love you make 
 I get by with a little help from my friends
All you need is love
In my life I love you more
ה-25 ביוני הוא גם יום הולדת לדב פדינגטון

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות