יום הולדת לדוב פדינגטון- 25 ביוני

ב- 25 ביוני חוגג הדוב פדינגטון, הדוב החמוד פרי יצירתו של הסופר מייקל בונד, את יום ההולדת הקיצי שלו. 
כשמשפחת בראון מצאה את הדוב מסתובב אבוד לבדו בתחנת הרכבת פדינגטון, כשפתק קטן על צווארו שעליו כתוב: "בבקשה תדאגו לדוב הזה", הוא לא היה בטוח בן כמה הוא. בגלל שהוא דוב כזה מיוחד, המשפחה החליטה שמגיעים לו שני ימי הולדת, בדיוק כמו מלכת אנגליה! אחד בקיץ, ב- 25 ביוני, ואחד בחורף, בדיוק חצי שנה אחרי, ב- 25 בדצמבר. 
הנה כמה עובדות מעניינות על הדוב פדינגטון:

1. הכתובת של משפחת בראון לא באמת קיימת, אל תסעו לחפש אותה- הכתובת בלונדון של המשפחה המאמצת של פדינגטון שמופיעה בסדרת הספרים: גני ווינדזור 32, נוטינג היל, לא קיימת בחיים האמיתיים. הסופר מייקל בונד עשה עירבוביה של הכתובות של הוריו ושלו והמציא למשפחת בראון כתובת פיקטיבית. תיירים שמגיעים לגני ווינדזור שבמערב לונדון מתאכזבים לגלות שבכתובת הנ"ל יש דירות שיכון ואין בית מס' 32.


2. אם מייקל בונד היה עושה את הקניות שלו לחג המולד מוקדם יותר, הדוב פדינגטון לא היה קיים- בערב חג המולד 1956 הגיע מייקל בונד לחנות הצעצועים כדי לקנות מתנה לאשתו ברנדה לחג. הוא ראה על המדף את הדוב האחרון שנשאר בודד וריחם עליו. הוא לקח אותו לביתו שליד תחנת פדינגטון והתחיל לכתוב עליו סיפורים. הוא סיפר שכתב בהתחלה בשביל הכיף ולאחר 10 ימים גילה שיש לו ספר בידיים. הוא לא כתב אותו במיוחד לילדים.
3. הדוב פדינגטון הוא דוב המשקפים - בונד רצה שפדינגטון יהיה דוב ש"נסע את כל הדרך מאפריקה האפלה ביותר", אבל הסוכן שלו המליץ לו לשנות את ארץ מוצאו בגלל שבאפריקה אין דובים. לכן בחר בונד בפרו - מולדתם של דובי המשקפים. פדינגטון מגלה בשלב מאוחר יותר ששמו הפרואני הוא פסטוסו (Pastuso) ושהוא לא התלהב לגלות אותו כי חשש שאף אחד לא יוכל לבטא אותו.



4. הדוב פדינגטון גרם לשערורייה פוליטית- מיק יאנג, שר בממשלה האוסטרלית של ראש הממשלה בוב הוק, נאלץ להתפטר בשנת 1986 לאחר שלא הצהיר במכס על המטען של אשתו. בתיק שעליו ניסו להתחמק מתשלום מכס היו בין השאר בשמים, בובות, תיקים, ודוב פדינגטון גדול. השערורייה האוסטרלית נודעה בשם "פרשת הדוב פדינגטון".

5. גוגל אוהבת את הדוב פדינגטון- מנוע החיפוש גוגל הקדיש איור לכבוד הדב פדינגטון, ב- 13 באוקטובר 2008, 50 שנים אחרי שיצא לאור הספר הראשון בסדרה.

מקור:  Google Doodles archive 
6. הביקוש לדובי פדינגטון היה יותר מדי גדול עבור יצרני המגפיים שלו והם התקשו לספק אותם- צעצועי הדוב פדינגטון המוקדמים היו נעולים במגפי גומי של ילדים מתוצרת דנלופ כדי להבטיח שהם יעמדו זקופים. לכן, Gabrielle designs נאלצו לייצר את המגפיים שלהם בעצמם, אחרי שחברת דנלופ לא הצליחה לעמוד בקצב. בשנת 1978, יצרני הבובות של הדוב פדינגטון הגיעו לביקוש שיא של 87,000 בובות.

7. בסדרת ספרי הדוב פדינגטון יש עשרים וארבעה ספרים (נכון ל-2014). ברחבי העולם נמכרו מעל 35 מיליון עותקים של ספרי פדינגטון שתורגמו ל- 40 שפות שונות.

8. פדינגטון הופיע באולימפיאדת לונדון- מה שרבים מכנים "אפקט פדינגטון", לא מראה סימנים של דעיכה. לכבוד האולימפיאדה בלונדון יצא באפריל 2012 הספר פדינגטון מירוצים קדימה - והוא מספר על הריצה שלו לאולימפיאדת לונדון. כמובן שגם במציאות הוא הגיע לאולימפיאדה וצעד באיצטדיון האולימפי על מסלול האתלטיקה החדש. 
דפי צביעה של הדב פדינגטון


ה-25 ביוני הוא גם יום הביטלס העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות