ראש השנה הסינית 2021 - שנת השור

ראש השנה הסינית נחגג בשבועיים הראשונים של השנה הסינית, בתאריכים משתנים, בדרך כלל בין סוף ינואר לאמצע פברואר. החג נחגג בסין והונג קונג ובמדינות שיש בהן אוכלוסייה גדולה של סינים כמו סינגפור וטאיוואן. ראש השנה הוא החג הכי חשוב בשנה בסין. הוא נחגג באופן מסורתי לכבוד אלי הבית והשמיים וגם לכבוד האבות הקדומים. כמו בראש השנה אצלנו, גם אצלם זהו הזמן למפגש משפחתי לארוחה מכובדת. 
לוח השנה הסינית נקבע על פי הירח. הוא פועל במחזור של 60 שנים, כאשר כל שנתיים רצופות נושאות שם שקשור לאחד מחמשת היסודות: מים, עץ, אש, אדמה, מתכת ולאחת מ-12 החיות: קוף, תרנגול, כלב, חזיר, חולדה, שור, נמר, ארנבת, דרקון, נחש, סוס וכבשה.
ראש השנה הסיני

המנהגים המקובלים בראש השנה הסיני הם קניית מתנות למשפחה, לחברים ולמכרים, תליית עששיות, בעיקר בצבע אדום שמביא מזל טוב, קישוט, ניקיון וטיפוח הבית, ארוחת ערב משפחתית בשביל האיחוד וההרמוניה המשפחתית, שבה מוגשים מאכלים כמו ברווזים, חזירים, עוף ומעדנים מתוקים.
איך מאחלים שנה טובה בסינית? אם אתם פוגשים סיני ורוצים לאחל לו היום שנה טובה, אתם צריכים להגיד לו במנדרינית: shin nee-an kwai le, שהפירוש של זה הוא "שנת אושר". הגירסה המקוצרת היא: shin nee-an how שאותה אומרים למשפחה וחברים.
ראש השנה הסינית


אחת הברכות המקובלות לרגל תחילתה של השנה החדשה היא "מזל טוב", מכיוון שהסינים מאמינים ששנה חדשה מביאה איתה מזל טוב. לכן בכרטיסי הברכה שהם שולחים אחד לשני הם מאחלים לשנה החדשה מזל טוב. כדי להרחיק את המזל הרע ולקרב את המזל הטוב, נוהגים הסינים לתלות על מפתן הדלת שלהם סמלים מסורתיים ובמהלך התלייה לעשות רעש ומהומה בעזרת חזיזים.
במהלך החג אפשר לצפות בתהלוכות חגיגיות של רקדנים ובעיקר בכאלה שנושאים בובות נייר בצורת אריה ודרקון שמסמלים מזל טוב. החג מגיע לשיאו ומסתיים ב-15 לחודש הראשון של השנה החדשה, בחגיגת האורות, או פסטיבל הפנסים ברחבי סין.

מתי יוצא ראש השנה הסינית בשנים הקרובות ואילו הן החיות המסמלות את השנים הבאות?
2020- 25 בינואר- שנת העכברוש
2021- 12 בפברואר- שנת השור
2022- 1 בפברואר- שנת הנמר
2023- 22 בינואר- שנת הארנב
2024- 10 בפברואר- שנת הדרקון
2025- 29 בינואר- שנת הנחש
2026- 17 בפברואר- שנת הסוס
2027- 6 בפברואר- שנת הכבשה
2028- 26 בינואר- שנת הקוף
2029- 13 בפברואר- שנת התרנגול
2030- 3 בפברואר- שנת הכלב
2031- 23 בינואר- שנת החזיר

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות