יום פרל הארבור- 7 בדצמבר

יום הזיכרון הלאומי של פרל הארבור, המכונה גם יום פרל הארבור, חל מדי שנה בארצות הברית ב -7 בדצמבר, כדי לזכור ולכבד את 2,403 אזרחי ארצות הברית שנהרגו בהתקפת הפתע היפנית על פרל הארבור בהוואי ב -7 בדצמבר 1941.
ב -23 באוגוסט 1994, הקונגרס האמריקאי קבע כי ה-7 בדצמבר של כל שנה יהיה יום הזיכרון הלאומי של פרל הארבור.
ביום פרל הארבור, הדגל האמריקני מורד לחצי התורן עד לשעת השקיעה כדי לכבד את אלה שמתו כתוצאה מההתקפה על כוחות הים של צבא ארה"ב בהוואי.


יום פרל הארבור הוא לא חג פדרלי - משרדי ממשלה, בתי ספר ועסקים אינם נסגרים. ארגונים מסוימים עשויים לקיים אירועים מיוחדים לזכרם של ההרוגים או הפצועים בפרל הארבור.

המתקפה על פרל הארבור קרתה בבוקר יום ראשון (יום המנוחה של האמריקאים), ה-7 בדצמבר 1941, במהלך מלחמת העולם השנייה. מטוסי הצי הקיסרי היפני תקפו את הבסיס האמריקאי בפרל הארבור שבהוואי, שהיה בסיסו המרכזי של חיל הים של ארצות הברית באוקיינוס השקט. בשעה 7:55 בבוקר נתן מיטסו פושידה, הטייס היפני המוביל, את האות למתקפה כשקרא בקשר "טורה, טורה, טורה".
פרל הארבור, הוואי

ההתקפה על פרל הארבור נצרבה בתודעה האמריקאית כאירוע של "קלון" לאומי, שייזכר לדיראון עולם, והיא נחשבת לכישלון המודיעיני הגדול ביותר בתולדות ארצות הברית, עד מתקפת הטרור על מגדלי התאומים בניו יורק. המתקפה על פרל הארבור גרמה לכניסתה של ארצות הברית למלחמת העולם השנייה ובדיעבד לתבוסתה של יפן.


ה-7 בדצמבר הוא גם יום הצמר גפן המתוק

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות