יום המודעות לגמגום הבינלאומי- 22 באוקטובר

יום המודעות הבינלאומי לגמגום (International Stammering Awareness Day) חל בכל שנה ב -22 באוקטובר. יום זה נועד להעלות את המודעות לבעיית הגמגום, לסיבות ולטיפול בה ולכך שהאנשים שלוקים בהפרעת הדיבור אינם פחות טובים מאחרים. עמותות, קבוצות וארגונים בכל העולם למען מגמגמים מציינים את היום הזה באירועים שונים כמו כנסים ומפגשים מיוחדים.
אחת מהדרכים לציין את היום הזה היא לענוד סרט ירוק, או להוסיף סרט ירוק לתמונת הפרופיל ברשת החברתית. גם אם אינכם סובלים מהבעיה, תוכלו להראות שאתם מודעים לה ותומכים באלה שכן.
הגמגום הוא הפרעת דיבור שיש לה כמה צורות: יש גמגום שמתבטא בהיתקעויות בדיבור, לפעמים הגמגום הוא חזרתיות בלתי רצונית על הברות, הארכת צלילים, הברות או מילים ועוד.


לא ידוע מה גורם לתופעת הגמגום. משערים שהסיבות הן תורשתיות או נוירופיזיולוגיות. אין לגמגום תרופה, אך יש טכניקות טיפוליות שמשפרות את יכולת הדיבור אצל מגמגים.
אפשר למצוא בעולם אנשים מפורסמים ומצליחים שלקו בהפרעת הגמגום כמו משה רבנו, המלך ג'ורג' השישי, הקיסר קלאודיוס, הסופר לואיס קרול, המדינאי וינסטון צ'רצ'יל שהנהיג את אנגליה במהלך מלחמת העולם השניה, השחקנית האמריקאית המפורסמת מרילין מונרו והזמר הישראלי שלנו יהודה פוליקר.


כדי לקרוא וללמוד על הגמגום תוכלו להיכנס לאתר אמב"י- ארגון המגמגמים בישראל.



ה-22 באוקטובר הוא גם יום האגוזים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות