יום האגוזים- 22 באוקטובר

יש כל כך הרבה סוגים של אגוזים בעולם: אגוזי מלך, אגוזי לוז, ערמונים, אגוזי מקדמיה, אגוזי קולה ועוד כל מיני סוגים שאף אחד לא שמע עליהם.
האגוז הוא פרי יבש פשוט בעל זרע יחיד (לעתים נדירות זרע כפול) שקליפתו החיצונית הופכת קשה מאוד כשהוא מבשיל.
באופן כללי, האגוזים עשירים בערכים תזונתיים כמו חלבון, שומן בלתי רווי, ויטמינים ומינרלים, לכן האגוז הוא לא רק חטיף טעים, אלא גם מאכל בריא. האגוזים ידועים כמפחיתי ריכוז כולסטרול LDL (הכולסטרול הרע) ולכן מגינים על הלב ומונעים מחלות.



ידעתם שטעמו של משקה הקולה מגיע מאגוז הקולה שצומח על עץ הקולה ביערות הגשם הטרופיים באפריקה? ושלעץ האשור שמשמש לתעשיית הרהיטים יש גם אגוזים שמשמשים כמרכיב חשוב במזון לחיות? ידעתם שבוטן (מבחינת ההגדרה הבוטאנית) הוא לא אגוז וגם קשיו, פיסטוק ואגוזי ברזיל הם לא אגוזים? ושבאנגלית נקרא האגוז Nut שזה גם משוגע?
איך לחגוג את יום האגוז?
אין ספק שהדרך הטובה ביותר לחגוג את יום האגוזים היא לאכול אגוזים, ללמוד עליהם ולהכניס אותם לתפריט היומי שלכם באופן קבוע. אם אתם בדיאטה תדעו שאגוזים טובים לדיאטה.
באמריקה הרופאים הכי פופולרים ואהובים הם ד"ר מחמט אוז וד"ר מייקל רויזין.
לאחרונה הם פרסמו טיפ לדיאטה שיעיל גם למניעת מחלות לב.
העצה שלהם היא לאכול מדי יום שישה אגוזי מלך או 12 שקדים או 20 בוטנים.
ההמלצה היא לאכול את האגוזים לפני הארוחה העיקרית כי השומן שבאגוזים גורם לנו לאכול פחות.
במנה של אגוזים, בוטנים או שקדים יש כ- 60-70 קלוריות והיא גם בריאה מאד ללב. כדאי גם, לפי הרופאים, לגוון את סוגי האגוזים כי לכל סוג יש את היתרונות שלו.

אכילת אגוזים תורמת לבריאות וטובה גם לדיאטה אבל נשאלת השאלה, מהו האגוז הטוב והבריא ביותר?
באוניברסיטת סקרנטון שבארה"ב התגלה שהאגוז הבריא ביותר הוא אגוז מלך.
המחקר השווה בין כל סוגי האגוזים הקיימים: קשיו, פקאן, ברזיל, שקדים, בוטנים, לוז ומקדמיה.
בבדיקת התכולה הכללית של נוגדי חימצון נמצאה באגוזי המלך כמות כמעט כפולה בהשוואה לאגוזים האחרים..
לאגוזי המלך גם כוח ספיגה רב יותר:לנוגדי החימצון בהם יש יכולת ספיגה הגבוהה פי שתיים עד חמש עשרה בהשוואה לאגוזים אחרים.
עוד יתרון שלהם הוא שאפשר לאכול אותם בצורתם הטבעית ללא קלייה והמחלה. קליית אגוזים או חימומם מפחיתה את איכות נוגדי החימצון שלהם והמלח הוא לא בריא.
החוקרים כתבו במסקנותיהם כי אכילה יומיומית של אגוזי מלך מפחיתה מחלות לב, סוגים של סרטן וסוכרת מסוג 2.
למרות החשש מכך שבאגוזים יש הרבה קלוריות, המומחים מרגיעים כי הם מומלצים לדיאטה כי הסיבים התזונתיים שבהם משביעים וגורמים למי שאוכל אותם לאכול פחות. למי שרוצה לרדת במשקל מומלץ לאכול מנת אגוזים אחת ביום (כ- 30 גרם).

בטבלה הבאה תוכלו לראות את הערכים התזונתיים של האגוזים (הכמויות מתייחסות ל-100 גרם אגוזים):
האגוז פיסטוק שקד קשיו מלך פקאן לוז
קלוריות 80 (10 יחידות) 70 (10 יחידות) 120 (10 יחידות) 40 (1 יחידה) 12 (1 יחידה) 43 (5 יחידות)
שומן כללי 43 גרם 50 גרם 46 גרם 56 גרם 71 גרם 61 גרם
חלבון 20 גרם 21 גרם 15 גרם 24 גרם 9 גרם 15 גרם
סידן 107 מ"ג 248 מ"ג 45 מ"ג 58 מ"ג 70 מ"ג 114 מ"ג
חומצה פולית 51 מק"ג 29 מק"ג 69 מק"ג 65 מק"ג 22 מק"ג 113 מק"ג
סיבים 10 גרם 12 גרם 3 גרם 5 גרם 9.6 גרם 9.7 גרם
אם יש לכם עצי אגוזים בסביבה, כמו עץ פקאן, זה הזמן לצאת ולאסוף אגוזי פקאן שנפלו על האדמה.



ה-22 באוקטובר הוא גם יום המודעות לגמגום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה