יום העצלן- 20 באוקטובר

יום העצלן נחגג לא לכבודם של הבטלנים, אלא לכבודם של היונקים הדומים לקופים, הנקראים עצלנאים, שחיים על עצים ביערות דרום אמריקה.
העצלן שייך למשפחת היונקים, למחלקת הדלשינאים, מחלקה שחבריה חיים כיום ביבשת אמריקה (הצפונית והדרומית) בלבד. במחלקה יש שתי סדרות: הפילוסאים והארמידלאים.


יום העצלן הבינלאומי נוצר בשנת 2010 על ידי AIUNAU, ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו להגן על כל צורותיהן של חיות הבר. חברי AIUNAU בקולומביה פועלים למען העצלנים משנת 1996. הם נחרדו לגלות כמה עצלנים נהרגים מדי שנה מפגיעת מכוניות או קווי חשמל, וכמה נשבו כדי להימכר כחיות מחמד.


אחרי שהם מצילים את העצלנים, הם מאכילים אותם ודואגים להחלמתם, ולאחר מכן משחררים אותם לטבע, ליערות שאליהם הם שייכים.

העצלנים הם יצורים חמודים, שקטים וביישנים, גדולים במיוחד ובעלי תנועות איטיות (ומכאן שמם).
בגלל שעל הקרקע הם נעים באיטיות בזחילה, הם מבלים הרבה על העצים כדי להגן על עצמם מפני חיות שעלולות לטרוף אותם כמו יגואר, אנקונדה ועופות דורסים כמו ההרפיה. בעבר חיו גם עצלני קרקע, אשר נכחדו ברובם לפני כ-10,000 שנה.
כשהם חשים בסכנה, הם מסוגלים לנוע במהירות גבוהה של 4.5 מטרים לדקה, אולם ברוב זמנם הם בקושי זזים. 
על העץ הם ישנים תלויים במהופך ושם הם גם אוכלים ומזדווגים. הם יורדים מהעץ רק פעם בכמה ימים, כדי לעשות את הצרכים. 
העצלנים אוכלים בעיקר עלים וקליפות עצים, ולפעמים גם לטאות קטנות וחרקים. הם מקבלים את הנוזלים להם הם זקוקים מהפירות והעלים שהם אוכלים, ורק לעתים רחוקות הם יורדים מהעצים כדי לחפש מים. וזה לא שהם לא יודעים לשחות- להיפך, הם שוחים מצוין, הם פשוט... מתעצלים. 


כיצד לחגוג את יום העצלן הבינלאומי
אפשרות אחת, אם אתם לא מתעצלים, היא ללכת לספארי ברמת גן ולראות שם עצלנים. בספארי יש זוג עצלנאים שקוראים להם לייזי ושון. האפשרות השנייה היא לקבל השראה מהעצלנים ולישון 15 שעות ביממה.




ה-20 באוקטובר הוא גם יום הגיבורים בקניה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות