יום ללא אלימות- 2 באוקטובר

העולם הזה ראה ורואה מדי יום יותר מדי מלחמות עקובות מדם, יותר מדי פיגועי טרור שסיימו את חייהם של אין ספור אנשים ומילאו אותו ביותר מדי צער. לא משנה באיזו מדינה אתם חיים, לכל מקום כמעט יש היסטוריה שבה תאוות בצע של מישהו או תאוות כוח הביאו להריגתם של אנשים חפים מפשע ולהרס של ערים יפות. 
היום הבינלאומי של אי-אלימות נחגג ב -2 באוקטובר לכבוד יום הולדתו של מהטמה גנדי, אחד הפעילים הפוליטיים המשפיעים ביותר בכל זמנים. גנדי הנהיג מרי אזרחים בלתי אלים שהביא בסופו של דבר להפלת השלטון הבריטי בהודו בשנת 1947.
למרות שגנדי נזרק פעמים רבות לכלא, הוא לא נטש את הגישה הלא אלימה שלו אשר הביאה בסופו של דבר לעצמאותה של הודו.
למרות שמהטמה גנדי נרצח בשנת 1948 על ידי לאומנים הינדים, הוא מעולם לא נשכח ונקרא "אבי האומה" על ידי הודים רבים.  
ב -15 ביוני 2007, העצרת הכללית של האו"ם הציעה להנציח את תאריך יום הולדתו כיום הבינלאומי לאי-אלימות. יום זה מוקדש בעיקר להפצת המסר של אי-אלימות לאנשים רבים ככל האפשר בכל מדינות העולם.

אחת הדרכים הטובות ביותר לכבד את החיים וההישגים של מהטמה גנדי, כמו גם אלה של מנהיגי עולם האחרים שזכו בקרבות שלהם ללא אלימות, היא לבחור באחת מהדמויות האלה ולקרוא את הביוגרפיה שלהם- ללמוד מה הניע אותם לפעול כפי שהם עשו ומה עזר לשמור אותם חזקים אפילו כשהם ראו דברים נוראים קורים סביבם.
אנשים כאלה הם למשל פעילי זכויות אזרח כמו מרטין לותר קינג ורוזה פארקס, סולן להקת הביטלס ג'ון לנון, הפעיל ההומניטרי ו"מלך הקליפסו "הארי בלפונטה, וכמובן מנהיג התנועה נגד האפרטהייד נלסון מנדלה.
לכל אחד מהאנשים האלה יש סיפור חיים מרתק ומעורר השראה.
אם יש לך ילדים, יום זה יכול להיות הזמן המושלם ללמד אותם את סגולותיה של גבורה, חמלה, והתמדה. ילדים יכולים להיות אכזריים זה לזה, ולכן חשוב להנחיל להם את הערכים של סובלנות והתנגדות לאלימות בתקווה שהם יהפכו למבוגרים טובים, חזקים ויורשים ראויים לאנשים שהוזכרו פה. ילדים הם אחרי הכל, העתיד, והאנשים שיעצבו את ההיסטוריה.
גם אנחנו צריכים לכבד את האומץ וטוב הלב של אנשים כמו מהטמה גנדי ולהמשיך את המורשת שלהם.
אלימות לא מובילה לשום מקום טוב.
בתמונה: מוהנדס קרמצ'נד גנדי (2 באוקטובר 1869- 30 בינואר 1948), מתוך ויקיפדיה, נחלת הכלל.

ה-2 באוקטובר הוא גם יום חיות המשק

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות