יום חיות המשק- 2 באוקטובר

חיות המשק הן חיות שמגודלות למטרת הפקת תועלת לאדם בלבד.
יש חיות משק שמגודלות לצורך הפקת בשר. ביניהן אפשר למצוא פרות, כבשים, עיזים חזירים וכדומה.
יש חיות משק שמגדלים אותן למטרת חליבה כמו פרות, או למטרת הטלת ביצים, כמו תרנגולות וכד'.





יש גם חיות משק שמגדלים אותן למטרת רכיבה כמו סוסים.
יש עוד המון חיות שהאדם מגדל לצרכיו, בשביל מוצרים ושירותים שונים. 

יום חיות המשק נקבע בתאריך 2 באוקטובר, תאריך הולדתו של מהטמה גנדי, האיש שהאמין בזכותם של כל היצורים החיים לחיות בכבוד וללא סבל.

מטרת יום חיות המשק היא להעלות את המודעות לסבלן של חיות המשק ולתנאים הקטסטרופליים בהם הן חיות (עד שהן נשחטות או מתות ממחלות או פציעות ללא טיפול נאות) במשקים בישראל ובעולם כולו.
איך לציין את יום חיות המשק?
תוכלו ללמוד על התנאים שבהן חיים בעלי החיים ברפתות, בלולים, בדירים וכו' באינטרנט, בקריאה או בצפייה בסרטים. זה היום לגלות שהתמונה הפסטורלית שמראים לנו, של פרות רועות בשדה ותרנגולות מנקרות גרגרים בחצר- היא שקרית. באתר של אנונימוס למשל תוכלו ללמוד הרבה על מה שקורה לחיות המשק בישראל ובעולם.
מומלץ מאד לבקר בחוות לשיקום והצלת בעלי חיים שגדלו במשק, לראות אותו וללטף אותן ולראות כמה הן חמודות, רגישות ואינטליגנטיות וכמה לא מגיע להן לחיות חיים עצובים מלאים בזוועות.



חוות שיקום והצלה שאפשר לבקר בה (בתיאום מראש): חוות החופש במושב עולש. חוות שאפשר להתנדב בהן (לבדוק ולתאם מראש): החווה של שמש  ליד אשקלון, חוות קרן אור.
עוד דרך מצוינת לציין את היום הזה היא להשתתף בהפגנה למען חיות המשק- "הפגנה ומיצג // יום ההזדהות עם בעה"ח במשקים // 2.10" שתיערך בשדרות בן ציון/קינג ג'ורג' בתל אביב (קישור להפגנה) או/ו לתרום לאחת מהעמותות למען בעלי החיים או החוות הפועלות למענן.



ה-2 באוקטובר הוא גם יום ללא אלימות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות