יום הכובען המטורף- 6 באוקטובר

הכובען המטורף הוא דמות שמופיעה בספר אליס בארץ הפלאות, מאת לואיס קרול. בציוריו המקוריים של ג'ון טניאל בספר "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" הוא הציג אותו כחובש כובע עליו כתוב "בסגנון הזה 10/6" ומכאן חגיגת התאריך 6/10 ליום הכובען המטורף.
יש כאלה שמשערים שהכוונה של טניאל היתה שהכובע עולה 10 שילינגים וחצי, אבל למרות זאת רבים מתייחסים לכיתוב הזה כאל ציון תאריך. (אגב, בבריטניה מציינים את היום הזה בעשרה ביוני, ובאמריקה ב -6 באוקטובר).


היסטוריה
בשנת 1986 חגגו כמה פריקים של מחשבים בבולדר שבקולורדו את יום הטיפשות, בהשראת הציורים של הכובען המטורף שצייר ג'ון טניאל באליס בארץ הפלאות. וכמו כל דבר כמעט שמתחיל במחשבים, החג התפשט לו באופן ויראלי והפך להיות פופולרי בקרב יותר ויותר אנשים. ביום זה הבינו הרבה אנשים את הערך של הטיפשות- שהם עושים פחות נזק כשהם חוגגים את הטיפשות מאשר שהם עושים את העבודה שלהם.



בשנת 1988 יום הכובען המטורף הוכר לראשונה כחג רשמי וקיבל גם את הפירסום הראשון שלו בעיתונות.
מנהגי החג
לעשות משהו אידיוטי ובלתי שפוי.
בתמונה: ג'וני דפ בתפקיד הכובען המטורף בסרט אליס בארץ הפלאות, וולט דיסני
ה-6 באוקטובר הוא גם יום האטריות


הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

  1. הביטוי as mad as a hatter והדמות של הכובען בארץ הפלאות, מבוססים על תופעה אמיתית. בייצור הכובעים היו משתמשים בכספית, מה שגרם לשכיחות גבוהה של הרעלות כספית בקרב יצרני הכובעים, המלוות בסימפטומים נוירולוגיים ופסיכיאטריים קשים.

    השבמחק
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)