יום הנודלס- 6 באוקטובר

האטריות קיימות כבר למעלה מ -4,000 שנה. הן פופולריות בכל רחבי העולם ומגיעות בשלל צורות: שטוחות, עגולות, מפותלות, צינורות ועוד רבות אחרות. אפשר להכין אותן מאורז, כוסמת, חיטה, עם או בלי ביצים ואפילו משעועית וקישואים. האטריות עשויות מבצק שלא הותפח ועבר תהליך מתיחה או רידוד וחיתוך לצורות שונות.

יום הנודלס חל  ב-6 באוקטובר והדבר הכי טוב שאפשר לעשות כדי לחגוג אותו הוא כמובן לאכול אטריות!



קצת על ההיסטוריה של האטריות (נודלס):

האטריות הומצאו בסין בשנת 2000 לפני הספירה.
האטריות הגיעו לאירופה והפכו לפופולריות בה, במיוחד באיטליה, במאה ה-13. יש אגדה שלפיה מרקו פולו הוא זה שהביא את האטריות לאירופה כשחזר מסין, אך זה לא נכון. הוא לא היה הראשון וייתכן שסוחרים ערבים הם אלו שהביאו אותם קודם לשם.
בשנת 1789 תומאס ג'פרסון, אחד מהאבות המייסדים של ארה"ב והנשיא השלישי שלה, חזר לארה"ב לאחר מספר שנים כשגריר בצרפת והביא איתו מכונה לייצור פסטה.
בשנת 1958 היפנים המציאו את אטריות הראמן. הן הפכו לפופולריות מאד בגלל קלות ההכנה שלהן- הן מגיעות יבשות ורק צריך לשפוך עליהן מים רותחים כדי שיתרככו.


עוד כמה עובדות על האטריות:
לכל אזור בעולם יש מסורות והיסטוריה משלו סביב האטריות. באיטליה יש פסטה, בסין נודלס, בווייטנאם אטריות אורז, ביפן ראמן ועוד ועוד: לכל מדינה יש טכניקות ומרכיבים שונים להכנת האטריות המסורתיות שלה.

אם אתם מודעים לבריאות, או שאתם בדיאטה דלת פחמימות או רגישים לגלוטן, עדיין יש המון אטריות בשבילכם! אנשים אוהבים אטריות עד כדי כך שהמציאו אטריות ממזונות כמו שעועית שחורה, שעועית מונג, קינואה, פטריות שיטאקי, אצות קלפ ואפילו קישואים. אז אל תגבילו את עצמכם! אתם עדיין יכולים להצטרף לכיף של יום האטריות הלאומי.



קערת נודלס סיני
ה-6 באוקטובר הוא גם יום הכובען המטורף 

מייבש פסטה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות