יום רופאי השיניים- 6 במרץ

יום רופאי השיניים הוא יום הוקרה לאנשים שדואגים לבריאות הפה שלנו ולשלמותן של השיניים שלנו.
בדרך כלל אנחנו עושים כל מה שביכולתנו כדי לא לפגוש את רופא השיניים שלנו, וכשמתחיל לכאוב ואין ברירה אלא לקבוע תור, אנחנו לא מתלהבים לראות אותו שוב, גם בגלל הטיפול הלא נעים וגם בגלל המחיר.



יום רופא השיניים הוא היום להיות נחמדים לרופאי שיניים ולזכור שהם בסך הכל מבצעים את עבודתם, אז לכבוד יום זה נחייך חיוך רחב מלא בשיניים צחורות לרופא השיניים, ונראה לו איזה ילדים טובים אנחנו ואיך אנחנו שומרים על השיניים שלנו.

כמה עובדות מעניינות ומפתיעות על רופא שיניים:
עד המאה ה-20 רפואת השיניים לא היתה התמחות נפרדת ברפואה וגם רופאים כלליים טיפלו בשיניים. 
כיסא של רופא שיניים מתחילת המאה ה-20, מוצג במוזיאון אוצרות החומה בעכו.

היום רפואת השיניים היא תחום רפואי-כירורגי רחב, עם התמחויות רבות, העוסק לא רק בשיניים ובלסת אלא בפנים, בחלל הפה ובבסיס הגולגולת.

בישראל, כל העוסקים ברפואת שיניים חייבים להיות בעלי תואר D.M.D (דוקטור לרפואת שיניים) או D.D.S (דוקטור לכירורגיה דנטלית).

כדי להיות רופא שיניים צריך ללמוד באוניברסיטה 6 שנים.


הראשונים שעסקו ברפואת שיניים, היו הפניקים שישבו באזור לבנון עוד בטרם תקופת הברונזה (3300 שנים לפני הספירה). הפיניקים והיוונים היו החלוצים ברפואת שיניים. ממצאים ארכיאולוגיים מראים שהם השתמשו בשיניים מלאכותיות שגולפו משנהב וחוברו אל השיניים האמיתיות בחוטי זהב. הם האמינו שמה שגורם לכאבי שיניים הם תולעי שיניים.

בימי הביניים הטיפול בשיניים חולות נעשה על ידי ספרים, נפחים, צורפים, בלנים ואחרים. ברוב הפעמים, מי שעסקו בעקירת שיניים כואבות היו ספרים.
בתמונה: עקירת שן בימי הביניים 
הכיסא החשמלי הראשון, שנועד להוצאות להורג, הומצא על ידי אלפרד פ. סאות'וויק, שהיה רופא שיניים (קישור).
דנטופוביה היא פחד מרופאי שיניים. סובלים ממנה כ-10-20 אחוזים מהאוכלוסיה.


ה-6 במרץ הוא גם יום הולדת לעוגיות אוראו וגם יום האוכל הקפוא





הוסף רשומת תגובה

0 תגובות