יום הצמחונים- 1 באוקטובר

מיהו צמחוני? אדם החס על החיה וחי על החסה (מקור לא ידוע) 

יום הצמחונים העולמי מצויין בכל שנה בתאריך 1 באוקטובר, על פי קביעתה של האגודה הצמחונית בצפון אמריקה בשנת 1977. מטרת היום הזה היא "לקדם את השמחה, החמלה והאפשרויות לשיפור החיים על ידי הצמחונות." היום הזה נועד להעלות את המודעות ליתרונות המוסריים, לדאגה לאיכות הסביבה, לבריאות וההומניטריות של אורח החיים הצמחוני.


הצמחונות היא תזונה שלא מכילה מוצרי בשר או דגים, מטעמים של בריאות, אידאולוגיה או טעם אישי. הצמחונים בניגוד לטבעונים אוכלים ביצים ומוצרי חלב.
 לפי הסטטיסטיקה בישראל, המספר הגדול ביותר של צמחונים נמצא בקרב נשים בגילאי 35-54 והאחוז הנמוך ביותר נמצא אצל גברים ערבים. בגיל ההתבגרות נערות רבות מגדירות את עצמן כצמחוניות, כ- 11 אחוזים מבנות הנוער.

מה תוכלו לאכול במקום בשר ודגים אם החלטתם להיות צמחונים?
אם החלטתם להיות צמחונים, קודם כל רצוי שתלכו להרכיב תפריט אצל תזונאי. התחליפים האפשריים לבשר ודגים הם: מוצרי סויה, טופו, קטניות וביצים. בבשר ובדגים יש מרכיבים חיוניים לתזונה ולכן חשוב מאד למצוא להם תחליף בתפריט.

איך לחגוג את יום הצמחונים? אם אתם לא צמחונים, לאות הזדהות אל תאכלו בשר יום אחד ותגרמו לצמחונים ולעוד כמה חיות אושר.
אם אתם צמחונים, תוכלו ללכת למסעדה לאכול ארוחה צמחונית, או לעשות ארוחה חגיגית בבית.
להיות צמחוני בעולם שלנו זה לא מובן מאליו ♥ אז מגיע לכם לקנות מתנה לעצמכם או לצמחוני אחר שאתם מכירים להתפנק בתכשיט חדש שיספר לעולם שיש בכם חמלה לחיות, או חולצה כזאת.


ה-1 באוקטובר הוא גם יום הקפה העולמי ויום ההערכה לדביבון

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות