בלאק פריידי 2023 - יום שישי השחור (Black Friday)- 25 בנובמבר

חג ההודיה (Thanksgiving) נחגג במדינות צפון אמריקה ביום חמישי הרביעי של חודש נובמבר. היום שלמחרת, יום שישי, נקרא "יום שישי השחור" בגלל שהוא פותח את עונת המכירות לקראת חג המולד.
השם "יום שישי השחור" בא מהסימון שהיה נהוג בספרי חשבונות, בהם הצבע האדום סימן הוצאות והפסדים, והצבע השחור סימן רווחים. ביום שישי זה היו קמעונאים רבים "עוברים לצד השחור", כלומר רושמים רווחים. זהו יום שיא של הצרכנות בארצות הברית. לעומת זאת, כלכלנים רבים רואים ביום זה דרך בדיקה מצוינת להצלחת השוק הקמעונאי בארצות הברית. בעבר יום זה היה יום הקניות העמוס ביותר בשנה, אך כיום יום השבת שלפני חג המולד תפס את מקומו. ‏‏
האביזרים שנקנים לקראת חג המולד הם קישוטים לעצי חג המולד, כרטיסי ברכה, בובות סנטה קלאוס ועוד. בנוסף, ישנה קנייה מסיבית של מתנות לכבוד החג.

יום שישי השחור היה יום באמת שחור לכמה אנשים: ביום שישי השחור 2008, שחל ב-28 בנובמבר, נהרג עובד אחד של וול מארט בניו יורק ועוד ארבעה נפצעו לאחר שנרמסו על ידי המוני הלקוחות שהסתערו על החנות עם פתיחתה. ובחנות טויס אר אס בקליפורניה נהרגו שני בני אדם בקרב ירי בעקבות מה שנראה כויכוח בין שתי קבוצות של צרכנים.
המונח הומצא במאה ה-19 לאחר המשבר הכלכלי של שנת 1869 כשהסוחרים עברו לרווחים לאחר ההפסדים הגדולים שצברו.

ישנם ארגוני צרכנות ושוחרי סביבה שמחרימים את היום הזה דווקא וקוראים לו "יום ללא קניות". הם טוענים שהיום הזה גורם לאנשים לקנות דברים מיותרים והצריכה המוגברת הורסת את כדור הארץ. באיזה צד אתם? הקונה או המחרים?

אתרים שמומלץ לעשות בהם קניות בבלאק פריידי:
באתר Aliexpress תוכלו למצוא הכל מהכל, החל ממוצרים אלקטרוניים, טאבלטים, טלפונים חכמים, כרטיסי זיכרון ועוד אביזרים בהנחה של עד 99% ועד הלבשה והנעלה, תיקים, תכשיטים, כלי בית, מתנות, משחקים וצעצועים בהנחות גדולות, קופונים והמשלוח הוא לרוב בחינם! קישור לאתר Aliexpress.
גם ב- ebay כמובן תוכלו להנות ממחירים נמוכים במיוחד על בגדים, סמארטפונים, טאבלטים, אביזרים לסמארטפונים, מצלמות, כרטיסי זיכרון והנחות ענקיות על מותגים כמו Levi's, Lee & Wrangler, DC, Session, Quicksilver עם ג'קטים לחורף, צעצועים לילדים בכל הגילאים ועוד. קישור למבצעים של איביי לכבוד חגיגת המכירות- ebay. באתר IHERB תמצאו את כל הפריטים ב-20% הנחה אם תזינו את הקוד BF2021.
אם אתם מעדיפים לקנות באתר ישראלי, באתר וואלה שופס חוגגים את הבלאק פריידי עד ה- 2/12/20 עם הנחות של עד 30%. אפשר למצוא באתר הכל- ריהוט לבית ולגינה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחשבים ותקשורת, ספורט, אופנה ופנאי, לוחות שנה, אלבומים בעיצוב אישי ועוד. קישור לוואלה שופס


מתי יוצא הבלאק פריידיי בשנים הקרובות?

26 בנובמבר - בלאק פריידיי Black Friday 2021
25 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2022
24 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2023
29 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2024
28 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2025
27 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2026
26 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2027
24 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2028
23 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2029
29 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2030
28 בנובמבר- בלאק פריידיי  Black Friday 2031

יום שישי האחרון בחודש נובמבר הוא גם יום המורשת האינדיאנית

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות