יום התוכי העולמי- 31 במאי

ב-31 במאי נחגג יום התוכים הבינלאומי. את היום הזה יזמה אגודת התוכים העולמית (World Parrot Trust) בשנת 2004 ומאז מציינים אותו בכל שנה.
המטרה של היום הזה היא להעלות את המודעות לסכנות שמאיימות על התוכים שהם בין החיות המבוקשות ביותר בקרב ציידים וסוחרים וללמד איך צריך לגדל תוכים ואיך לטפל בהם כדי שיהיו מאושרים.

התוכים, או התוכאים, הם סדרה במחלקת העופות בעלת צורה מיוחדת וססגונית.
הם בין החיות האינטליגנטיות ביותר בטבע והם ידועים במיוחד בכושר החיקוי הנפלא שלהם. מדענים גילו שכאשר תוכים חוזרים על קולות ודיבור של אנשים, הם לא רק מחקים את הצלילים, אלא אפילו מבינים לפעמים את המשמעות של מה שהם אומרים.


לגדל תוכי בבית זה כיף. התוכים מחזירים את כל האהבה שהם מקבלים והם חברים נאמנים לכל החיים. הם יקבלו אותכם בשמחה וצהלה בכל פעם שתחזרו הביתה.
התוכים תמיד אוהבים תשומת לב, ותמיד כשתרצו לשחק איתם הם יצטרפו בשמחה.
לתוכים יש חוש הומור, הם אוהבים להצחיק ונהנים כשהם מרגישים שהם משרים אווירה שמחה סביבם.
אבל בשביל לגדל תוכי בבית  לא מספיק רק לשים אותו בכלוב ולתת לו אוכל ומים. אם אתם רוצים לגדל תוכי, חשוב שתדעו לקראת מה אתם הולכים, ומהם הדברים שתצטרכו להשקיע בטיפול בו:

התוכי חי בטבע בלהקות או בזוגות, לכן כשהוא בבית שלכם, הוא זקוק להמון תשומת לב.
התוכי משתעמם בקלות. הוא זקוק לגירויים ואם הוא לא יקבל אותם, הוא ימצא עיסוק שיזיק לו כמו מריטת נוצות. לכן חשוב לתת לו צעצועים שמתאימים לתוכים.

צעצוע לתוכי (קישור)

התוכי זקוק למרחב מחיה, כמו כל בעלי החיים (ואנחנו בני האדם ביניהם). לכן צריך לדאוג לו לכלוב מרווח.
את הכלוב של התוכי צריך לנקות באופן יסודי לפחות פעמיים בשבוע.
התוכים מפרישים לשלשת כל 20 דקות וזה עלול לגרום לריחות לא נעימים בבית.
חוץ מהאוכל המיוחד לתוכים, אפשר ורצוי לתת לתוכי לאכול גם פירות וירקות טריים.
התוכים לא שולטים בצרכים שלהם, לכן אם אתם משחררים אותם בבית, אל תצפו שלא יעשו לשלשת על הספה או השטיח. אין מה לכעוס עליהם ואי אפשר לאלף אותם לא לעשות את זה, גם לא באמצעות עונשים.
התוכי אוהב להשמיע קולות מוזרים ולפעמים גם חזקים ואי אפשר להשתיק אותו. לא יעזור לכם אם תצעקו עליו להיות בשקט. הוא עוד עלול לצעוק עליכם בחזרה להיות בשקט.
תוכי יכול לחיות עד גיל 50. צריך לקחת בחשבון האם יהיה מי שיטפל בו במשך כל חייו במסירות.

ה-31 במאי הוא גם יום ללא עישון

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות