יום פסטיבל השינה- 3 בינואר

מי לא אוהב לישון? בייחוד עכשיו בחורף כשכל כך קר. להיכנס למיטה, להתכרבל מתחת השמיכה ולהחליק אל ארץ החלומות.
מסתבר שכל כך הרבה אנשים אוהבים לישון, שמישהו המציא חג מיוחד לשינה- פסטיבל השינה.
אף אחד לא ממש יודע מתי החג הזה נוצר, אבל המציא אותו מישהו שיש לו אהבה עמוקה לשינה. השינה היא פונקציה אנושית בסיסית המסייעת לגופנו להחזיר לעצמו את האנרגיה לקראת יום המחרת, לשמור על חדות המחשבה ולהיות מוכן לפעולה.
מצב של חוסר שינה עלול להיות קטלני לגוף ולנפש האנושיים. חוסר שינה בעולם המודרני עלול לגרום לאנשים לעשות תאונות עם כלי רכב, או תאונות אחרות.
חוסר שינה עלול לגרום לנו לעשות מעשים טיפשיים. השינה ממלאת תפקיד חיוני בתהליכי החשיבה והלמידה שלנו. חוסר שינה משבש את התהליכים האלה ולכן גורם לנו לאבד את הערנות, הריכוז, תשומת הלב, החשיבה ופתרון הבעיות. 
השינה מסייעת גם לזיכרון. במהלך השינה המוח מעבד את חוויות היום וכך הן נשמרות בזיכרון. ידוע שבזמן הלימודים חשוב לישון מספיק שעות ביממה כדי לעבד ולזכור את החומר הנלמד, כדי להצליח במבחנים.
חוסר שינה קיצוני עלול לגרום גם לבעיות בריאותיות חמורות כמו מחלות לב, התקפי לב, אי ספיקת לב, קצב לב לא סדיר, לחץ דם גבוה, שבץ וסוכרת.
אז הנה יש לכם מספיק סיבות טובות ללכת לישון.


איך חוגגים את פסטיבל השינה?
לובשים פיג'מה, לוקחים את הדובי ונכנסים למיטה לישון. נכון שבכל לילה אנחנו הולכים לישון, לפחות רובנו, אבל לכבוד פסטיבל השינה, נלך לישון מתי שאנחנו רוצים, גם מוקדם, ונבטל תוכניות אחרות בלי בושה.

שינה טובה!
גאדג'טים שיעזרו לכם להירדם

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות