יום העפיפון הבינלאומי- 14 בינואר


הם יפים, צבעוניים, מרפרפים באוויר, מעופפים וממלאים את השמיים בשמחה... העפיפונים הם מעין מטוסים קלים שחגים באוויר ללא טייס, כשמי שמטיס אותם הוא מי שעומד על הקרקע ומחזיק את החוט.

העפיפון הומצא בסין, במאה ה-5 לפני הספירה, על ידי הפילוסופים מוזי ולו באן. עד שנת 549 לספירה העפיפונים היו עשויים מנייר. הם היו משמשים בעיקר לצרכים צבאיים: למדידת מרחקים, בדיקת הרוח, איתותים ותקשורת. אגדה מספרת שהשתמשו בעפיפונים להטסת ילדים לצורך ריגול. 

בסין היו את החומרים האידאליים לבניית עפיפונים: בד משי למפרש, ובמבוק גמיש למסגרת.
העפיפונים הסינים המוקדמים ביותר היו שטוחים ולעתים קרובות מלבניים. הם היו מעוטרים במוטיבים מיתולוגיים ודמויות מהאגדות.
מסין הובאו העפיפונים לקמבודיה, תאילנד, הודו, יפן, קוריאה והעולם המערבי.
בתמונה: עפיפון ענק בצורת תוכי מקאו (מקור)
ההיסטוריה של יום העפיפונים הבינלאומי
מקורו של יום העפיפונים הבינלאומי הוא בהודו, במדינת גוג'אראט, שמפורסמת בכמות פסטיבלי העפיפונים המתקיימים בה מדי שנה. תושבי גוג'אראט מתחילים לייצר את העפיפונים מספר חודשים מראש, כך שהם יכולים להיות בטוחים שיש מספיק עפיפונים למיליוני האנשים שמבקרים בה בימי הפסטיבל פסטיבל העפיפונים, הנקרא אוטאריאן בהינדית, חוגג את היום שבו מסתיים החורף ומתחיל הקיץ על פי לוח השנה ההודי, כמו גם את עונת הקציר הקרובה, והעפיפונים מסמלים את רוחות האלים המתעוררים משינת החורף העמוקה שלהם. במקור, העפת עפיפון היה ספורט שמנוהל על ידי משפחת המלוכה והאנשים העשירים מאוד, אבל בשנים האחרונות זה הפך להיות פסטיבל עבור כל האנשים שבאים מכל רחבי הארץ והעולם כדי לקחת חלק, במיוחד אנשים מיפן, איטליה, בריטניה, קנדה, ברזיל, אינדונזיה, אוסטרליה, ארה"ב, מלזיה, סינגפור, צרפת וסין (גם לישראל יש ייצוג בפסטיבל).


איך לחגוג את יום העפיפונים?
אם אתם מטיילים בהודו, כדאי לכם להגיע לבגוג'אראט לפסטיבל העפיפונים ב-14 בינואר ולהשתתף בחגיגת יום העפיפונים הבינלאומי. תהנו ממראה מדהים של מיליוני עפיפונים מעופפים בשמי האזור, כמויות עצומות של מאכלים הודים מסורתיים טעימים בכל שעות היום והלילה, והמון אנשים מכל רחבי העולם.
החגיגה מתחילה בשעה 5 בבוקר ונמשכת כל היום עד מאוחר בלילה, כאשר העפיפונים מוארים באורות ונרות ויוצרים מחזה בלתי נשכח בשמים האפלים.

פסטיבל העפיפונים בגוג'ארט- השמיים נראים כמו אוקיינוס מלא בדגים
פסטיבל העפיפונים בגוג'ארט בלילה
אם אתם לא יכולים להיות בגוג'אראט כדי לחגוג את יום העפיפונים הבינלאומי, תוכלו לחגוג ליד הבית. להכין עפיפון או לקנות, ולצאת איתו לפארק הסמוך כדי להעיף אותו בשמיים. 

ה-14 בינואר הוא גם יום הלבש את חיית המחמד שלך וגם יום סידור הבית


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות