יום כתיבת המכתבים העולמי - 1 בספטמבר

מתי בפעם האחרונה החזקתם עט ביד והשתמשתם בו בשביל לכתוב מכתב על נייר בכתב היד שלכם? דואר אלקטרוני והודעות טקסט באפליקציות הם כלי תקשורת מדהימים. אנחנו כותבים משהו למישהו והוא מקבל את זה מיד, אבל מכתבים לעומת זאת נשמרים במקום מיוחד ואישי. 
יום כתיבת המכתבים הוא יום מיוחד שחל ב-1 בספטמבר בכל שנה, שבו מנערים את האבק מנייר המכתבים, מהעטים ומהמעטפות וכותבים מכתב ששולחים אותו בדואר, לא דרך המחשב או בטלפון החכם. זהו גם יום ללמוד על אומנות כתיבת המכתבים.

בעידן הדיגיטלי הזה שכל ההודעות נשלחות באמצעים אלקטרוניים, זה כמעט בלתי נתפס לשבת ולחבר מכתב. עם זאת, על פי מחקרים, יש סיבות טובות לא לוותר על כתיבת מכתבים לגמרי.

הנה כמה סיבות מצוינות לכתוב מכתב:

זו דרך מתחשבת לתקשר עם מי שאתה אוהב.
מקבל המכתב יכול לשמור את המכתב שלך לשנים הבאות.
נמצא שאנשים שכותבים מכתבי תודה מודעים ומאושרים מהחיים.
זו דרך מצוינת לחזק חברות, נישואין או מערכת יחסים משמעותית אחרת.
זה יכול לעזור למישהו להבין טוב יותר את נקודת המבט שלך או העמדה שלך בנושא מסוים.
החברים והקרובים המבוגרים שלך יוקירו את צורת התקשורת המסורתית הזו.
אם יש לך כתב יד יפה, זוהי דרך להפגין את כישורי הכתיבה שלך.
עוד סיבה לכתוב מכתב במקום טקסט או דואר אלקטרוני היא שזה מאלץ אותך לחשוב באמת על מה שאתה כותב. לעתים קרובות מדי, אנו שולחים במהירות טקסטים ודואר אלקטרוני מבלי לחשוב באמת על ההשפעה שיש למילים שלנו על המקבל. בעזרת מכתב בכתב יד, אנחנו נאלצים להיות זהירים יותר בבחירת המילים.

אם מעולם לא כתבתם מכתב, כל מה שאתם צריכים לדעת זה את החלקים שהוא צריך לכלול. חלקים אלה כוללים את התאריך, ברכה, גוף המכתב, סגירה והחתימה שלכם.

ההיסטוריה של יום כתיבת המכתבים
את יום כתיבת המכתבים ייסד ריצ'רד סימפקין בשנת 2014. בסוף שנות התשעים כתב סימפקין מכתבים לאנשים שנחשבו לאגדה אוסטרלית. הוא התרגש מאד כשהאגדות הללו השיבו לו במכתב. בשנת 2005 הוציא סימפקין את ספרו "אגדות אוסטרליות". ההתרגשות שלו מהמכתבים שאפשרו את הפרויקט גרמה לו ליצור יום שמוקדש לכתיבת מכתבים. כדי לסייע בקידום כתיבת מכתבים, סימפקין עושה סדנאות כתיבת מכתבים בבתי ספר ומעודד מבוגרים לקחת הפסקה מהמדיה החברתית ולכתוב מכתב.

איך לחגוג את יום כתיבת המכתבים? 
הדרך הטובה ביותר לחגוג את היום הזה היא לכתוב מכתב למישהו. זה יכול להיות חבר או קרוב משפחה שגר קילומטרים ממכם או מישהו שאיבדתם איתו קשר לאורך זמן. מקבל המכתב שלכם יכול אפילו להיות בן הזוג, ההורה או החבר הטוב ביותר. עוד דרכים לחגוג את היום הזה הן ללמוד את השיטה הנכונה לכתיבת מכתב בכתב יד, ללמד מישהו לכתוב מכתב בכתב יד, לקרוא מכתבים היסטוריים שנכתבו על ידי אנשים מפורסמים ועוד.



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות