יום הכאוס לעולם לא מת- 9 בנובמבר

רובנו מרגישים בכל יום כמעט שהעולם מלא בכאוס, בלגן ושהכל מתערבב, מלא קשרים ומבולבל. יש הרבה ימים שמוקדשים להפגת מתחים ולרוגע, להפסקת שלווה מהבלגן של העולם, ויום הכאוס לעולם לא מת שחל ב-9 בנובמבר הוא אחד מהם.

יום הכאוס לעולם לא מת נועד להגיד לנו שהעולם המושלם והשקט שכולנו שואפים אליו פשוט לא קיים, אף פעם לא היה קיים ואף פעם לא יהיה קיים. יש יותר מדיי יצורים ועצמים וכוחות אנרגיה בעולם וכל אחד פונה לצד שלו והכל מתערבב ונקשר זה בזה, כך שהסיכוי לקצת שקט הוא לגמריי לא סביר. במקום להילחם בעובדה הזאת, היום המיוחד הזה בא להגיד לנו שעלינו לקבל את זה. אנחנו צריכים להבין את זה ולהשלים עם זה אבל להפיק את המרב מהיום, מהכאוס ומהעולם כפי שהוא ופשוט לקחת פסק זמן מרגיע.

ההיסטוריה של יום הכאוס לעולם לא מת

כאוס הוא מצב של אי סדר או בלבול, והוא מופיע בכל היבט של החוויה האנושית עוד לפני שהמונח בכלל נוצר.

במיתולוגיה היוונית, הכאוס הוא מקורו של כל הקיים, החומר הראשוני חסר הצורה שעשוי מערבוביה של ארבעת האלמנטים הבסיסיים של העולם: אדמה, אוויר, מים ואש, וממנו נוצרו האלים הראשונים וחלוקת העולם הראשונה. למעשה, הכאוס, הבלבול ואי הסדר היו קיימים עוד לפני שנוצר היקום שלנו, מה שהופך אותם לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אם הוא מזכיר לכם משהו, זה את התוהו ובוהו שמתואר בספר בראשית, לפני בריאת העולם. 

תורת הכאוס (או התוהו) היא ענף במתמטיקה, חיזוי מזג אוויר, פיזיקה, כלכלה ופילוסופיה, המתארת מערכות רבות, שגם כאשר ידועים כל החוקים השולטים בהן, לא ניתן לחזות את התפתחותן לטווח ארוך. מערכות אלו מכונות מערכות דינמיות, והן בעלות רגישות גבוהה לשינויים מזעריים בתנאי ההתחלה. תופעה זו מכונה בלשון ציורית "אפקט הפרפר". 

המקור של "יום הכאוס לעולם לא מת" לא ידוע. כנראה שהלך לאיבוד בתוך הבלגן. אבל אנשים רבים מפיצים את הרעיון שלו שהוא להשלים עם העובדה ולהאט, לקחת הפסקה וליהנות מזמן שקט עם עצמם. 

יש תעשייה שלמה של מוצרים שנועדו להרפות מתחים. טיפולי ספא, מדיטציות, יוגה ועוד. כל הדברים האלה עוזרים להוריד מהעומס, אבל זה לא אומר שהכאוס בחיים שלנו הפסיק אם נרדמנו באמבטיה עם שמנים ופצצות סבון או מרחנו מסיכה על הפנים. הכאוס לעולם לא מת.

לכאוס יכולות להיות משמעויות שונות לאנשים שונים: עבור חלקם זהו יום עמוס בלוח הזמנים של העבודה, לחלק זהו ניווט בעיר גדולה ושוקקת חיים. עבור אחרים, הכאוס הוא ארוחת ערב משפחתית ורועשת. לא משנה מה הכאוס הספציפי שלך, המפתח להנאה מהחיים הוא לאמץ את הבלבול ולהתמודד מולו חזיתית. כאן נכנס יום הכאוס לעולם לא מת - הוא מוקדש לחלוטין להשלים וליהנות מהכאוס בעולם שסביבנו.

אמא מנסה להירגע בתוך הבלגן שעושים הילדים

ה-9 בנובמבר הוא גם יום החופש העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות