יום המחברת- יום חמישי השלישי בחודש מאי

יום המחברות נחגג בכל שנה ביום חמישי השלישי שבחודש מאי. יום המחברות נועד לחגוג את קיומן של המחברות ולדבר על חשיבותן. המחברות הן כלי נפלא ללימודים, לשימור זכרונות, תכנון, ארגון לוחות זמנים, כתיבת רשימות, סיעור מוחות, כתיבת אג'נדות ועוד. כמעט אין אדם בעולם שלא השתמש במחברת בשלב כלשהו בחייו. 

היום אנחנו חיים בעידן הדיגיטלי, שבו אנחנו משתמשים לכל דבר במחשב הנייד, בסמארטפון שהפך להיות חכם יותר מאיתנו, באייפד ובכל שאר המכשירים שמלווים אותנו לכל מקום. אבל מחקרים מעידים שכתיבה, רישום וציור באמצעות הידיים מועילים לתפקוד הקוגניטיבי שלנו הרבה יותר מהשימוש באמצעים הדיגיטליים. חוץ מזה שגם השימוש במסכים זמן ארוך מדיי אינו בריא לעיניים.

יש המון סוגים של מחברות. יש מחברות שכרוכות בספירלת מתכת ויש מחברות סיכה שכרוכות בתפירת מכלב. יש מחברות עם כריכות נייר ויש פלסטיק, בד או קרטון קשיח. יש מחברות פשוטות ויש מחברות מעוצבות. יש מחברות בגודל של נייר A4 ויש מחברות קטנות בגודל A5. גם תוכן הדפים בתוך המחברות הוא שונה - יש מחברות חלקות, עם שורות ועם משבצות. וכמובן שיש גם מחברות מנייר ממוחזר למען איכות הסביבה.

גם השימוש במחברות הוא מאד מגוון. יש מחברות ללימודים, מחברות מעבדה, מחברות תווים למוסיקה, מחברות של מודדי קרקעות, פנקסי משטרה ועוד.

את יום המחברות יצרה חברת May Design בשנת 2016 כדי לחלוק את האהבה שלנו למחברות הנייר ולחגוג את העוצמה שיכולה להביא מחברת קטנה ופשוטה לחיי היום יום.

מחברת יכולה להיות גם כלי ריפוי. היא משמשת ככלי משחרר כשכותבים בה את החששות שלנו, כשכותבים בה את הדברים הטובים בחיים שלנו שעליהם אנחנו מודים, והיא יכולה גם לעזור להירדם בלילה, אם כותבים בה את המחשבות המטרידות שמונעות מאיתנו להירדם! 

איך לחגוג את יום המחברת?

ביום המחברת קחו מחברת, פיתחו אותה והתחילו לרשום את כל הרעיונות, המחשבות, התכניות, הרגשות, הפחדים והחששות של היום שעבר עליכם. אם עשיתם זאת כבר בעבר, זה זמן מצוין לפתוח את המחברת בדפים הקודמים ולראות מה השתנה בחייכם. 

היום הוא יום טוב לפתוח דף חדש במחברת. דף ריק שעליו תרשמו את כל מה שקשור ליום החדש שהתחיל בחייכם. פרסמו תמונות ושתפו את מה שיש לכם להגיד ברשתות החברתיות עם ההאשטג #NationalNotebookDay או #NotebookDay.

מתי חל יום המחברת בשנים הבאות?

2021-  20 במאי, יום חמישי

2022- 19 במאי, יום חמישי

2023- 18 במאי, יום חמישי

2024- 16 במאי, יום חמישי

2025- 15 במאי, יום חמישי


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות