יום גרבי הניילון - 15 במאי

יום גרבי הניילון הלאומי נחגג במאי בכל שנה, לכבודן של גרבי הניילון, שקיימים במגוון של צבעים אופנתיים, וגם בצבע העור כשהמטרה שלהם היא שיהיו בלתי נראים.

ההיסטוריה של גרבי הניילון

עד שנת 1890 היו לובשים גרביים שעשויים מבד ארוג כמו כותנה, פשתן, צמר או משי כדי להגן על הרגליים מפני הקור.

ב-1920, כשהמכפלות של השמלות החלו להיות גבוהות, החל להיות מקובל שנשים ילבשו גרביונים על רגליהן החשופות. הגרביונים של שנים אלה היו עשויים ממשי אמיתי או מלאכותי. 

בשנת 1938 פיתחה חברת דופונט את פטנט הניילון. בשנת 1939 היא החלה להשתמש בו בתהליך הכנת הגרבונים. גרבוני הניילון הגיעו לחנויות בארה"ב והתקבלו בהתלהבות רבה. הם היו זולים, עמידים ונוחים ובכל יום נמכרו מהם 4 מיליון זוגות.

ב-11 בפברואר 1942, עם כניסתה של אמריקה למלחמת העולם השנייה, הפסיקה דופונט את ייצור גרבי הניילון והעבירה את הפוקוס שלה לייצור מצנחים, כילות נגד יתושים, חוטים וחבלים למטוסים ועוד. גרבוני הניילון נאספו מהמדפים ומוחזרו לצרכים צבאיים. הם הפכו למעין סמל של הקרבה אזרחית למען המולדת ונשים התבקשו לתרום את הגרביונים שקנו בשביל "הדוד סם". נוצר מחסור המוני בגרביונים והמסחר בהם עבר לשוק השחור. 
בסוף מלחמת העולם השנייה דופונט חידשה את ייצור הגרביים אך לא הצליחה לענות על הביקוש הרב, מה שהוביל להתפרעויות בחנויות האמריקאיות. עם הזמן, דופונט הצליחה להגדיל את התפוקה שלה.

# טיפים  

הדבר המעצבן ביותר בגרבי ניילון ארוכים (שנקראים גם גרביונים או גרבונים) הוא שיש להם נטיה להיקרע בקלות. כל חור קטן בגרב ניילון יכול להפוך תוך שניות לקרע ארוך בצורת פס שנקרא "רכבת". הדרך להתמודד עם חור בגרב ולמנוע ממנו להפוך לרכבת היא למרוח לק שקוף על החור. לכן בכל פעם כשאתן לובשות גרבי ניילון, תיקחו איתכן לק שקוף בתיק בנוסף לזוג גרביונים נוסף.

מה אפשר לעשות עם גרבי ניילון שאי אפשר להשתמש בהם יותר?

לגרבי ניילון שנקרעו יש הרבה שימושים וחבל לא למחזר אותם במקום לזרוק לפח. הם יכולים לשמש כאריזות לבגדים עדינים בכביסה, שלא רוצים שיסתבכו בין בגדים אחרים. הם יכולים לשמש כמסנני אבק, לעטיפת פירות על העץ כדי למנוע מציפורים לאכול אותם או ככיסוי לצמחים נגד חרקים. הם יכולים לשמש כסמרטוטים לניקוי אבק וכיורים, מסננת לצבעים, איחסון בצל ושום, קשירה של צמחים מטפסים ועוד.

איך לחגוג את יום גרבי הניילון?

כיום גרבי הניילון מגיעים במגוון של צבעים וסגנונות. הראו את חוש האופנה שלכם עם סגנונות שונים של גרביונים. גשו לקניון הקרוב ביותר, או חנות קונה גרב ומשתמשת בו באותו יום.  שתפו ברשתות החברתיות באמצעות ההאשטג #NylonStockingDay

ימים מיוחדים בשנה- יום גרבי הניילון


ה-15 במאי הוא גם יום השוקולד צ'יפס וגם היום הבינלאומי למודעות לכתמי לידה וסקולאריים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות