יום המחול הבינלאומי - 29 באפריל

יום המחול העולמי מצוין בכל שנה בתאריך 29 באפריל, שזהו יום הולדתו של ז'אן ג'ורג' נובר (1727-1810), הרקדן הצרפתי ואחד מיוצרי הבלט המודרני. את היום יצרה ועדת המחול של ITI (המכון הבינלאומי לתאטרון) והוא הוכר באופן רשמי על ידי האו"ם בשנת 1982 ונחגג מאז בכל המדינות שהן חברות בו. 

המסר של יום הריקוד הבינלאומי היא לחגוג את הריקוד ולהתענג על השפה האוניברסלית של צורת אמנות זו, שחוצה מחסומים פוליטיים, תרבותיים, גיאוגרפים ואתניים, מפגישה ומקרבת בין אנשים בכל העולם.

בכל שנה ועדת המחול הבינלאומית של ITI בוחרת כוריאוגרף או רקדן מצטיין שמעביר את המסר שלו. המסר מתורגם לשפות רבות ומופץ ברחבי העולם. 

המסר של השנה, 2021 שייך לרקדן הבלט פרידמן פוגל, בעל קריירה בינלאומית ותיקה ומפוארת, מדבר על תקופת הקורונה והמגבלות שלה:

"הכל מתחיל בתנועה - אינסטינקט שיש לכולנו - וריקוד הוא תנועה שמתקשרת בעידון. ככל שטכניקה ללא רבב חשובה ומרשימה, היא כן בסופו של דבר מה שהרקדן מבטא בתוך התנועה שהיא המהות. 

כרקדנים אנו כל הזמן בתנועה, ושואפים ליצור רגעים בלתי נשכחים. ללא קשר לז'אנר הריקודים, זה מה שכל רקדן שואף להשיג. כך, כשלפתע, אסור לנו להופיע יותר, עם תיאטראות סגורים ופסטיבלים שבוטלו, העולמות שלנו נעצרים. אין מגע פיזי. אין מופעים. אין קהל. מעולם בקהילת המחול בהיסטוריה האחרונה לא היה קולקטיבי כל כך האתגר להישאר חדור מוטיבציה, למצוא את סיבת הקיום שלנו. עם זאת, בדיוק כאשר משהו יקר נלקח מאיתנו אנו באמת מעריכים כמה חיוני מה שאנחנו עושים, וכמה משמעות יש לריקוד לחברה בכלל..." (קישור למקור)

לציון יום המחול הבינלאומי בכל שנה, ב -29 באפריל, מכון התיאטרון הבינלאומי מזמין את חבריו יחד עם רקדנים, כוריאוגרפים, סטודנטים למחול וחובבים להצטרף אליהם לחגיגה. חגיגת הגאלה מתקיימת בעיר מארחת נבחרת שעליה החליטה המועצה המבצעת של המכון הבינלאומי לתיאטרון - למשל בשנת 2017 היא נערכה בשנגחאי שבסין ובשנת 2018 היא הייתה בהוואנה, קובה. התוכנית של האירוע החגיגי יכולה להשתנות, אך בדרך כלל היא מורכבת ממופעי מחול איכותיים מכל רחבי העולם, הופעות סטודנטים, נאומים מרכזיים, ורסיטל המסר לאירוע של אותה שנה שמקריא, באופן אישי, מחבר ההודעה שנבחר באותה שנים. 

איך לחגוג את יום המחול הבינלאומי?

דרך אחת לחגוג את יום המחול הבינלאומי היא להתחיל לרקוד בעצמכם. להירשם לחוג ריקוד או ללמוד לבד מסרטוני הדרכה. זה לא משנה באיזה סוג ריקוד תבחרו, העיקר שתאהבו אותו ותבטאו את עצמכם בעזרתו. תוכלו להעלות תמונות וסרטונים שלכם רוקדים לרשתות החברתיות עם ההאשטג #InternationalDanceDay. עוד דרך לחגוג היא לצפות במופעי מחול או בסרטים על ריקוד ועל רקדנים כמו: תהילה (1980), פלאשדאנס (1983), פוטלוס (1984), לילות לבנים (1985), ריקוד מושחת (1987), בילי אליוט (2000), סטפ אפ (2006), ברבור שחור (2010) ועוד...


ה-29 באפריל הוא גם יום המשאלה העולמי וגם יום הריצ'רץ'  

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות