יום עוגת היער השחור - 28 במרץ

ה-28 במרץ הוא יום מיוחד בשנה שמוקדש לקינוח המושחת שמקורו בגרמניה, עוגת היער השחור. בגרמנית העוגה נקראת שוורצוואלדר קירשטורט (Schwarzwalder Kirschtorte), שהפירוש בעברית הוא "טורט דובדבן של היער השחור".
עוגת היער השחור נקראת על שם המשקאות המיוחדים (שוורצוואלדר קירשוואסר- ליקר דובדבנים) של אזור היער השחור (שוורצוואלד) בדרום מערב גרמניה.
העוגה עשויה מכמה שכבות של עוגת שוקולד שביניהן קצפת ודובדבנים. על השכבה העליונה מקשטים את העוגה בקצפת, דובדבני מרסקינו ושבבי שוקולד. בארצות הברית אופים בדרך כלל אינם משתמשים באלכוהול. עם זאת, בגרמניה, הליקר הוא מרכיב חובה. אחרת, לא ניתן למכור את העוגה באופן חוקי בשם שוורצוואלדר קירשטורט.

הקונדיטור יוזף קלר (1887–1981) טען כי המציא את השוורצוולדר קירשטורט בצורתו הנוכחית בשנת 1915 והגיש אותה בבית הקפה אגנר שבבאד גודסברג, כיום פרבר של בון, כ -500 ק"מ צפונית ליער השחור. הטענה שלו מעולם לא הוכחה.
עוגת היער השחור הוזכרה לראשונה בכתב בשנת 1934, בספר הבישול Konditorei-Spezialitäten und wie sie entstehen. באותו זמן היא הייתה פופולרית בברלין, אבל זמינה גם אצל קונדיטורים ברמה גבוהה בערים אחרות בגרמניה, אוסטריה ושוויץ.
בשנת 1949 היא קיבלה את המקום ה-13 ברשימת העוגות הגרמניות הידועות ביותר.
מעבר להיסטוריה של העוגה, אופים וקונדיטורים אוהבים ליצור תצוגות אלגנטיות בעת אפיית עוגת היער השחור. השילוב של שכבות שוקולד עשיר עם צבע מנוגד ודובדבנים אדומים נועזים מציעים לאופים אפשרות לעצב עוגות מדהימות. הפרשנויות שניתנות לעוגה מייצרות שלל של קינוחים מושחתים שהם תאווה לחיך ולעיניים.

איפה נמצא היער השחור?
היער השחור (שווארצוולד) נמצא בקצה הדרום-מערבי של גרמניה, במדינת באדן-וירטמברג. היער תחום על ידי הגבול עם שוויץ מדרום וצרפת (נהר הריין) במערב. העיר פרייבורג שנמצאת בגבולו המערבי של היער השחור היא העיר הגדולה ביותר באזור ונחשבת כ"שער ליער השחור". העיירה העתיקה באדן-באדן היא מקום ידוע ביער השחור ופופולרית בקרב תיירים בזכות המעיינות החמים שבה.

איך לחגוג את יום עוגת היער השחור?

את יום עוגת היער השחור אפשר לחגוג באכילת עוגת יער שחור כמובן. את העוגה אפשר למצוא בבתי קפה ובקונדיטוריות. תוכלו גם להכין עוגת יער שחור בעצמכם. 


ה-28 במרץ הוא גם יום העשבים 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות