יום הלמידה הדיגיטלית- יום חמישי האחרון בחודש פברואר

המהפכה הדיגיטלית סיפקה גישה שאין כמותה למידע והעצימה אנשים לעשות מחקר, חינוך ולמידה משלהם. יום הלמידה הדיגיטלית חוגג את השימוש בטכנולוגיה דיגיטלית בלמידה ובמיוחד מדגיש את כל מי שתורם לפיתוחים החדשניים והחושבים קדימה של טכנולוגיה ללמידה בכיתה.

יום הלמידה הדיגיטלית נחגג בכל שנה ביום חמישי האחרון של חודש פברואר.

לפני עשר שנים, נוף המדיניות של למידה דיגיטלית לא היה בטוח. תאמינו או לא, מנהלי בתי הספר והציבור לא הבינו את הפוטנציאל שיש לשימוש יעיל בטכנולוגיה כדי לצמצם אי-שוויון ולהתאים אישית הזדמנויות הוראה לתלמידים. רבים התנגדו ללמידה דיגיטלית ונרתעו מזה שזה יגרום לחוסר קשר אישי בין המורה לתלמיד, לפגוע בקשרים חברתיים, לגרום לנזק בגלל הגברת החשיפה למסכים, יהיו המון תקלות טכניות שיפגעו בלימודים ובכלל, המרחב האינטרנטי הוא לא מקום בטוח לילדים.

מאז, אנשים רבים וטובים פיתחו סביבות למידה יעילות ובטוחות גם לילדים וגם למבוגרים. השיא של היעילות של הלמידה הדיגיטלית הגיע בימי מגפת הקורונה שבה נדרשנו ללמידה מרחוק, גם ילדים וגם מבוגרים.

ללמידה דיגיטלית יש המון יתרונות: צמצום האי שוויון: הלמידה יכולה להגיע לכולם, יכולת התאמה אישית לצרכים ולקצב הלימוד של כל תלמיד בנפרד, אפשרות הלימוד גם בבית התלמיד או אפילו במקום עבודתו, שעות לימוד גמישות ואינן מוגבלות לשעות העבודה של המורה, למחשב יש "סבלנות" אין-סופית, מה שלא תמיד מאפיין מורה אנושי, קיבולת גבוהה לחומר הלימוד, אפשרות שילוב מקורות לימוד חיצוניים זמינים דרך האינטרנט, גמישות בהפעלה תוך אפשרות למעבר מהיר בין מקורות שונים ונושאים שונים, התלמידים מפתחים שליטה באמצעים טכנולוגיים, התלמידים הופכים להיות לומדים פעילים, העצמת המודעות ביחס ליכולת התלמידים לחשוב, לחקור ולתקשר עם חברים ועוד.

למידה דיגיטלית יכולה להיעשות בכמה דרכים: באמצעות תוכנת הזום- כיתה וירטואלית שבה רואים את המורה מלמד בשידור חי, באמצעות לומדות של קורסים דיגיטליים, באמצעות סרטונים, ולוגים, משחקי למידה דיגיטליים, ובינרים (סמינרים באינטרנט), MOOC (קורס דיגיטלי ממושך), מציאות מדומה ומציאות רבודה ועוד... 

ידע הוא כוח והלמידה הדיגיטלית הופכת אותנו לטובים וחזקים יותר. אנחנו יכולים להיחשף להרבה יותר מידע מאשר מה שהיה לפני עידן המהפכה הדיגיטלית. יום הלמידה הדיגיטלית נועד לחגוג את ההתפתחות הענקית שעברנו כחברה ולכל היתרונות שהיא העניקה לנו.

לאתר הרשמי של יום הלמידה הדיגיטלית

 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות