יום היתומים העולמי- יום שני השני בחודש נובמבר

מאות מיליוני ילדים בכל רחבי העולם התייתמו באופן טרגי מסיבות רבות: מלחמות, רעב, עקירה מהבית, מחלות או עוני. כדי לוודא שהם לא נשכחים, פעם בשנה יש יום מיוחד המוקדש רק להם: יום היתומים העולמי, שחל ביום שני השני בכל נובמבר.

יתום הוא אדם שאביו או אמו (או שניהם) נפטרו. בדרך כלל מתייחסים במושג זה למי שהתייתם לפני שהגיע לבגרות, בגלל שזהו מצב חריג שיוצר ליתום בעיות קיום. על פי יוניס"ף (קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים) יש יותר מ-140,000,000 יתומים בעולם נכון לשנת 2017. 2,102,400 ילדים נוספים הופכים ליתומים בכל שנה באפריקה בלבד.

ליום היתומים העולמי יש מטרה אצילית. הוא נוסד כדי להפנות את תשומת הלב למצוקת היתומים בעולם. ביום זה, אנשים מוזמנים להשתתף באופן פעיל בסיוע להעלאת המודעות, התמיכה והמימון לילדים ללא אימהות ואבות ברחבי העולם. 

ההיסטוריה של יום היתומים העולמי

כבר בעבר הרחוק אנשים היו מתנדבים לטפל ביתומים חסרי ישע שנשארו ללא הוריהם מסיבות טרגיות שונות. הראשונים שטיפלו באופן רשמי בילדים יתומים היו הרומאים, שפתחו את בית היתומים הראשון בהיסטוריה בסביבות שנת 400 לספירה. אולם הרבה לפניהם היה החוק היהודי שחייב לדאוג לאלמנות ויתומים והחוק האתונאי שחייב לתמוך ביתומים עד גיל 18. הפילוסוף הגדול אפלטון אמר פעם, "יש להעמיד את היתומים תחת אפוטרופוסים ציבוריים. גברים צריכים לחשוש מבדידותם של יתומים ומנשמות הוריהם שנפטרו. גבר צריך לאהוב את היתום האומלל שהוא אפוטרופוס שלו כאילו היה הילד שלו. עליו להיות זהיר וחרוץ בניהול רכוש היתום כמו בעצמו או אפילו יותר זהיר. "

מאוחר יותר, באירופה של ימי הביניים, יתומים טופלו בכנסיות. בתחילת המאה העשרים, מספר היתומים באנגליה הגיע  למימדים מדאיגים באמת, שלא לדבר על התנאים בהם חיו הילדים היתומים, שהיו לעתים קרובות מחרידים ופוגעניים. הרומן המפורסם ביותר של צ'רלס דיקנס, "אוליבר טוויסט", מתאר בצורה מושלמת את הקשיים שילדים יתומים נאלצו לסבול בבתי היתומים.

בעידן המודרני החוקרים כמעט תמימי דעים בטענתם כי בתי יתומים הם אפשרות הטיפול הגרועה ביותר האפשרית לילדים, מכיוון שהם אינם זוכים למידה הנכונה של תשומת לב או מגע פיזי להתפתחות תקינה.

זה גרם לאנשים רבים, בדרך כלל מערביים, להחליט לאמץ ילדים ממדינות עניות כדי לתת להם סיכוי לחיים טובים יותר. למרבה הצער, מגמה זו הובילה גם למספר רב של הונאות שנעשו על גבם של הורים תמימים, שרבים מהם שילמו סכומי כסף אדירים כדי לאמץ ילדים שנקנו מהוריהם תמורת סכום קטן מאד.

יום היתומים העולמי נוצר על ידי קרן הכוכבים בכדי להעלות את המודעות למספר הילדים בעולם הזה שחסר להם משהו שרובנו לוקחים כמובן מאליו: הורים. משאלת קרן הכוכבים הייתה ליום זה להניע אנשים לעשות כל מה שהם יכולים כדי לעזור.

איך לחגוג את יום היתומים העולמי

כמו שהוזכר קודם, כל מה שתוכלו לעשות כדי לעזור יכול לעשות שינוי ענק ליתומים עניים, אז קחו קצת זמן להבין מה אתם יכולים לעשות כדי להגיע אליהם. אתם יכולים, למשל, לארגן אירוע לגיוס כסף. יש גם אפשרות לתת חסות לילד בודד בבית יתומים שבחרתם בחלקם עניים במיוחד של העולם או להשקיע בתוכניות חינוך שמטרתן לתת ליתומים התחלה חדשה בחיים. ישנן דרכים רבות לעזור ליתומים ויום שנתי זה נועד להביא את הרעיונות לקהל רחב ככל האפשר. מידע נוסף תוכלו לקבל באתר האינטרנט- thestarsfoundation.net

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות