יום הקוואקה - תאריך משתנה

הקוואקה היא חיית כיס אוסטרלית, שנקראת גם "החיה הכי מאושרת בעולם" בגלל החיוך שתמיד נמצא על פרצופה.

ליום הקוואקה עדיין אין תאריך קבוע, והוא נחגג בין סוף אוגוסט לאמצע ספטמבר. על חגיגות יום הקוואקה הכריז שר התיירות של האי רוטנסט שבאוסטרליה, שזהו המקום העיקרי שבו חיה הקוואקה. 

קוואקה החיה עם חיוך על הפרצוף

הקוואקה היא הסמל הלאומי של האי רוטנסט, שנמצא ליד העיר פרת' שבמדינת אוסטרליה המערבית. לצערנו היא נמצאת בסכנת הכחדה, בגלל שאזור המחיה שלה מצטמצם ככל שהאדם מטביע את חותמו באזור. הקוואקה היא אוכלת צמחים שפעילה בעיקר בלילה. היא זקוקה למקומות מסתור שיגנו עליה מפני שועלים, חתולים, כלבים ודינגו. בגלל בירוא היערות, ייבוש הביצות ושריפת צמחיה לצורך פיתוח חקלאי, מקומות המסתור שלה הולכים ומצטמצמים והמין שלה נמצא במצב שימור פגיע. מסיבה זאת הכריזה רשות האי רוטנסט על סוף שבוע שלם שיוקדש לקוואקה כדי להעלות את המודעות לצורך בשמירה עליה.

קוואקות רבות חיות במושבה יבשתית קטנה בשמורת הטבע טוּ פִּיפּלְז בֵּיי (Two Peoples Bay), שם הן נמצאות במקביל לחיית כיס קטנה אחרת, הקנגורו החולדתי (Potorous gilbertii). 
הגודל של הקוואקה הוא כגודלו של חתול בית והיא אחד מהיונקים האוסטרליים הראשונים שראו האירופים שהגיעו לאוסטרליה במאה ה-17.
וילם דה פלמינג, רב חובל הולנדי שחקר את החוף המערבי המרכזי של אוסטרליה (שנקראה אז הולנד החדשה) דיווח בשנת 1696 שהאי שבו הוא ראה את הקוואקות מלא בעכברושי ענק, ולכן קרא לו "רוטה-נסט" (בהולנדית "קן עכברושים").  
הקוואקה היא חיה ידידותית לבני אדם. היא אינה מפחדת מהם ולעתים קרובות מתקרבת אליהם, אך באי רוטנסט, לבוא במגע עם קוואקה זה לא חוקי.
המשקל של הקוואקה נע בין 2.5 ל-5 ק"ג. אורך הגוף שלה הוא 40-90 ס"מ והזנב שלה יחסית קצר לחיות כיס. היא יכולה לטפס על עצים ושיחים. הקוואקה ממליטה פעם בשנה, ובשגר שלה יש רק גור אחד, מה שעוד יותר מעמיד את המין הזה בסכנת הכחדה.

קוואקה אוסטרליה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות