יום הנראות הטרנסג'נדרית הבינלאומי- 31 במרץ

יום הנראות הטרנסג'נדרית הוא יום חג שמטרתו להעלות את המודעות לטרנסג'נדריות, כדי לעודד את הקבלה ולהילחם באפליה ובאלימות כלפי אנשים טרנסג'נדרים ברחבי העולם.
טְרַנְסְגֶ'נְדֶּר (באנגלית: Transgender) או טרנסקסואל, או בקיצור טרנס, הוא מונח הכולל קשת רחבה של זהויות, שמה שמשותף להן הוא החוויה של אי התאמה בין הזהות המגדרית של אדם לבין המגדר הפיזיולוגי שלו, כלומר, אדם שנולד כזכר או נקבה, אך ההרגשה העמוקה שלו שמלווה אותו כל הזמן היא שאינו מרגיש שייך למין זה.
רוב האנשים מרגישים שייכות למגדר המיני שבו נולדו וההערכה היא כי בין 0.3% ל- 3% מהאוכלוסייה מרגישים חוסר התאמה כזו בעוצמות שונות.

הטרנסג'נדרים הם חלק מקהילת הלהטב"ק שמורכבת מלסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים וקווירים. 
יום הנראות הטרנסג'נדרית חל ב-31 במרץ בכל שנה בכמה ארצות בעולם, ביניהן ארצות הברית, קנדה, אנגליה, אירלנד, סקוטלנד, שוודיה, גרמניה וישראל.
את החג יסדה האקטיביסטית הטרנסג'נדרית רייצ'ל קרנדל במישיגן בשנת 2009, כמחאה על כך שאין ימי ציון בקהילת הלהט"ב לנושאים טרנסג'נדרים והיום היחיד שקיים הוא יום הזיכרון הטרנסג'נדרי, לזיכרם של אנשים טרנסג'נדרים שאיבדו את חייהם בגלל פשעי שנאה או התאבדות. רייצ'ל רצתה יום שמוקדש לטרנסג'נדרים החיים, ולכן קראה לו "יום הנראות הטרנסג'נדרית" (International Transgender Day of Visibility).
ההגדרה המקובלת לטרנסג'נדרים היא אנשים שנמצאים בתהליכי שינוי נמשכים (ומכאן החלק של המילה trans) מהמין שאיתו הם נולדו, אל המגדר שאליו הם מרגישים שייכים והוא זה שהם מרגישים שמגדיר את זהותם המגדרית.
לפעמים טרנסג'נדרים עוברים טיפולים רפואיים להתאמה מגדרית, כמו נטילת הורמונים או ניתוחים. המטרה שלהם היא להשתלב באוכלוסייה ולא להתבלט במראה החיצוני באופן מוגזם ולכן אין להתבלבל בינם לבין הדראג קווינס למשל. 
עוד מטרה של הטרנסג'נדרים היא שזהותם המגדרית תיקבע על פי תחושותיהם האישיות ושיפנו אליהם על פי המגדר המתאים להם, בלי לפלוש לפרטיותם הפיזיולוגית.
יש שלוש קבוצות עיקריות של טרנסג'נדרים: גברים טרנסים, נשים טרנסיות וא-בינאריים (ג'נדרקווירים, מי שזהותם המגדרית אינה רק "גבר" או "אישה" אלא מורכבת מזהות כגבר ואישה יחד, בשילושבים שונים).
ביום הנראות הטרנסג'נדרית מתקיימים אירועים וירטואליים רבים במדיה החברתית כמו באינסטגרם, טוויטר, טמבלר ופייסבוק. המשתתפים מפרסמים תמונות סלפי, את הסיפורים האישיים שלהם ונתונים סטטיסטיים, במטרה להעלות את המודעות ולהגביר את הנראות.

דגל הטרנסג'נדרים

ה-31 במרץ הוא גם יום מגדל אייפל וגם יום צבעי הפנדה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות