יום חיילי הצעצוע - 4 במרץ

יום חיילי הצעצוע הוא יום החג של כל מי שיש לו חיילי צעצוע, מקטן ועד גדול, מצעיר ועד זקן. זהו היום להוציא את החיילים מהארגז, המגירה או הארון שבו הם מתחבאים, לשחק בהם, להשוויץ בהם, להשוות אותם עם חיילי צעצוע של אחרים, לקנות חיילים חדשים כדי להגדיל את האוסף ובעיקר - להילחם במלחמת צעצועים. 
ילדים מאד אוהבים לשחק בחיילי צעצוע, והיום כשהמסכים השתלטו על החיים שלנו, הם נוטים לשחק יותר בחיילים במשחקי מחשב ולא בבובות פיזיות. אם יש לכם ילדים, זה הזמן להוציא אותם מהמסכים ולתת להם לשחק בבובות החיילים שהן בדרך כלל מפלסטיק.



ההיסטוריה של יום חיילי הצעצוע
את יום חיילי הצעצוע יצרו המעריצים של המוזיקאי ד"ר סטיל. ד"ר סטיל התחיל את הקריירה שלו בשנת 1999 בלוס אנג'לס, כשהופיע ברחוב במופעים ששילבו בובות בסגנון מיוחד שנקרא סטימפאנק. 
סטימפאנק ("פאנק הקיטור" - Steam-punk) הוא תת-סוגה של מדע בדיוני שמציג עולם שמבוסס טכנולוגית על מכניקה ומנועי קיטור שקיימים בו גם אלמנטים של פנטזיה ואימה. בז'אנר הסטימפאנק מתואר עולם חלופי שבו לא התפתחו טכנולוגיות כמו אלקטרוניקה ספרתית ומנוע הדיזל, ובמקומן שגשגו הטכנולוגיות הישנות שמבוססות על מכניקה ומנועי קיטור. רכיב ה"פאנק" מתייחס לדגש המסוים על טבעו האמיתי של האדם שמונע על ידי יצרים נמוכים - תאווה, כעס, יהירות, חמדנות וקנאה. התפאורה של יצירות הסטימפאנק דומה בדרך כלל לסגנון הויקטוריאני הבריטי או המערב הפרוע האמריקאי. היא מורכבת בעיקר ממכוניות, קטרים, טלפונים וחפצים אחרים שנראים מיושנים. בסגנון הסטימפאנק אפשר למצוא אופנה, עיצוב, קולנוע ומוזיקה.    
ד"ר סטיל החל את הקריירה שלו בסרטוני וידאו בסגנון סטימפאנק ובהמשך עבר להופעה במועדונים והוציא כמה תקליטורים. האישיות הבימתית של דוקטור סטיל הייתה מקורית מאד הוא הציג את עצמו כמדען מטורף נחוש בדעתו להשתלט על העולם ולהפוך לקיסר שלו, וזו גם הייתה הסיבה לכך שהיה זקוק לצבא חיילי הצעצוע.
צבא חיילי הצעצוע מורכב מארבעה גדודים: חיילי צעצוע, אחיות, צופי צעצוע ומהנדסים, ומונהג כיום על ידי 2 מנהלי האתר, השוהים בארצות הברית ובבריטניה. הצבא נוצר בתאריך 4 במרץ בשנת 2006, ומכאן ההחלטה לחגוג את התאריך הזה כיום חיילי הצעצוע בכל שנה.
המשימה של הצבא היא לקדם את הפילוסופיה של ד"ר סטיל על הטרנס-הומניזם, חופש המחשבה והמציאות הסובייקטיבית, ואותה הוא מבצע על ידי מה שנקרא "פלישות" מדי פעם לפארקי שעשועים ברחבי העולם. כשחיילי הצעצוע של ד"ר סטיל פולשים לפארקים הם לבושים במדים מלאים המתאימים לגדוד אליו הם שייכים. הם גם מפורסמים בעבודות צדקה שאותן הם עושים במדי הצבא. 
לקריאה נוספת על דוקטור סטיל וצבא חיילי הצעצוע שלו
כרזה למען גיוס לצבא חיילי הצעצוע של ד"ר סטיל - מקור
בשנת 2010 הודיע ד"ר סטיל על כוונתו להתחיל לעבוד על אלבום חדש, בשם "Toymonger". עם זאת, ביולי 2011, אחרי תקופה ארוכה של שתיקה, הוא הכריז שהוא פורש מהמוזיקה. הוא כתב זאת במכתב אישי לראש הנוכחי של צבא חיילי הצעצוע. הצבא החליט להמשיך כארגון, והעביר את הפוקוס מקידום ד"ר סטיל לקידום הפילוסופיה שהציג, כמו למשל החשיבות היצירתית לבנות מגרש משחקים אוטופי משלך.
מקור התמונה: אמזון
ה-4 במרץ הוא גם יום הסקראפבוקינג

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות